مهین فرهادی زاد: به مدال آوری بانوان در المپیک توکیو امیدواریم

به گزارش مجله افتخار، مهین فرهادی زاد در مصاحبه با خبرنگاران، با اشاره به اینکه بودجه فدراسیون های ورزشی برای هزینه در بخش بانوان تعیین است، گفت: طبق تفاهم نامه اقتصادی که میان وزارت ورزش و فدراسیون ها منعقد می گردد بودجه ای به فدراسیون ها برای هزینه کرد در بخش قهرمانی بانوان اختصاص داده می گردد. برای بخش همگانی هم بودجه لازم پیش بینی و تخصیص داده می گردد.

مهین فرهادی زاد: به مدال آوری بانوان در المپیک توکیو امیدواریم

وی ادامه داد: علاوه بر این اعتباری به صورت سالیانه از طرف کمیته ملی المپیک در اختیار فدراسیون ها قرار می گیرد. به طور حتم بخشی از این بودجه هم برای ورزش بانوان هزینه خواهد شد.

این معاون وزیر ورزش توضیح داد: ورزش بانوان و فعالیت ها و برنامه های آنها در فدراسیون های مختلف علاوه بر بودجه دریافتی از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک می تواند از بودجه تخصیصی معاونت امور بانوان هم بهره مند گردد. در این معاونت اعتباری ویژه برای ورزش بانوان در نظر گرفته شده است. این بودجه ویژه برنامه هایی است که به دلیل تامین نشدن اعتبار لازم به مرحله اجرا نرسیده اند. نواب رئیس فدراسیون ها در این زمینه باید درخواست خود را مطرح نمایند.

فرهادی زاد همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا نظارتی برای چگونگی استفاده از بودجه ورزش بانوان در فدراسیون ها و درستی هزینه کرد آنها می گردد؟ اعلام نمود: برای هر فدراسیون کارشناس خودش را داریم. بودجه ای که برای ورزش بانوان در اختیار فدراسیون ها قرار می گیرد باید در جای خود هزینه گردد. غیر از این باشد و اگر در جایی بودجه موردنظر هزینه نگردد، حتما پیگیری لازم را خواهیم داشت.

معاون امور بانوان وزارت ورزش همچنین با اشاره به کسب سهمیه تیراندازان برای المپیک توکیو اعلام نمود: تکلیف تیراندازن برای المپیک تا حد زیادی تعیین شده اما در سایر رشته ها کوشش برای کسب سهمیه همچنان ادامه دارد. امیدوار هستیم که سهمیه های جدیدی در ورزش بانوان به کاروان ایران اضافه گردد.

وی از کاراته، قایقرانی، تنیس روی میز، تکواندو و دوومیدانی به عنوان رشته هایی که امید به کسب سهمیه در آنها وجود دارد، یاد کرد اما به این پرسش که در مجموع کسب چند سهمیه دیگر را پیش بینی می کنید؟ پاسخی نداد.

فرهادی زاد همچنین در خصوص مدال آوری بانوان در المپیک توکیو گفت: وقتی کیمیا علیزاده در المپیک ریو پیروز به کسب مدال برنز شد این اطمینان ایجاد شد که با حمایت و پشتیبانی لازم می توان در این بخش هم به مدال دست یافت. البته که کسب مدال در المپیک واقعا سخت است اما ناامید از تکرار این پیروزیت در توکیو هم نیستیم.

معاون امور بانوان وزارت ورزش گفت که کاراته و تیراندازی رشته هایی هستند که امیدواری نسبت به مدال آوری بانوان ورزشکار آنها در المپیک توکیو بالا است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 632

به "مهین فرهادی زاد: به مدال آوری بانوان در المپیک توکیو امیدواریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهین فرهادی زاد: به مدال آوری بانوان در المپیک توکیو امیدواریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید