موضع گیری مجدد روسیه درباره طرح آمریکا علیه ایران

به گزارش مجله افتخار، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین بار دیگر از راه چاره جدید دولت آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران انتقاد کرد.

موضع گیری مجدد روسیه درباره طرح آمریکا علیه ایران

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در انتقاد به ادعاهای ریچارد گلدبرگ که در توجیه راه حل پمپئو گفته بود قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل درباره اینکه آمریکا عضوی از شورای امنیت است، ابهامی ندارد، در پیامی توییتری اظهار کرد: او اشتباه می نماید! آمریکا همان طور که مقامات ارشد آمریکایی بارها گفته اند، از توافق هسته ای خارج شده است.

اولیانوف پیشتر هم در انتقاد به راه حل اخیر مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا برای اعمال فشار بر شورای امنیت سازمان ملل در راستای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در صفحه توییترش نوشته بود: کوشش های آمریکا برای این که خود را عضوی از برجام نشان دهد هیچ آینده ای ندارد. این [اقدام] مانند تمسخر عقل سلیم است. کسانی که این ایده را مطرح نموده اند، توصیه بدی به مقامات آمریکایی می نمایند. روینمودهای شک برانگیر باید محدودیت هایی داشته باشند تا سیاست ملی را به بدترین شکل بی اعتبار نکند.

اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می گردد که چندی پیش روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد پمپئو به دنبال ارائه طرحی حقوقی است که نشان دهد آمریکا هنوز عضوی از برجام است تا از این طریق بتواند برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران که در ماه اکتبر آینده منقضی می گردد، اعمال فشار کند.

علاوه بر این پمپئو در گفت وگو با شبکه فاکس نیوز در این باره مدعی شد: قطعنامه 2231 شورای امنیت بسیار واضح است. این قطعنامه به وضوح شرح داده که طرفین به چه معناست. این قطعنامه با برجام تفاوت دارد. ما یکی از طرفین هستیم و طرفین حق دارند که تحریم های تسلیحاتی را بازگردانند.

312 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 956

به "موضع گیری مجدد روسیه درباره طرح آمریکا علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع گیری مجدد روسیه درباره طرح آمریکا علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید