نیروی هوایی آمریکا جنگنده های فروخته شده به ترکیه را بازخرید می نماید

به گزارش مجله افتخار، طرح قانون بودجه دفاعی آمریکا، وزارت دفاع این کشور را ملزم می نماید تا جنگنده های اف-35 فروخته شده به ترکیه را به منظور عدم ارسال به این کشور، بازخرید کند.

نیروی هوایی آمریکا جنگنده های فروخته شده به ترکیه را بازخرید می نماید

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تنش های آمریکا با ترکیه بر سر خرید سامانه پدافند موشکی اس-400 از روسیه و تهدید واشنگتن به کنار گذاشتن آنکارا از برنامه فراوری مشترک جنگنده های اف-35 ادامه دارد و شدیدتر هم شده است.

به نوشته خبرگزاری آناتولی قانونگذاران آمریکایی می گویند که در حال آنالیز بازخرید جنگنده های اف-35 فروخته شده به ترکیه توسط نیروی هوایی ارتش ایالات متحده هستند.

بر این اساس، لایحه 700 میلیارد دلاری قانون مجوز دفاع ملی آمریکا برای سال 2020، روز دوشنبه منتشر شد که در آن بودجه ای به مبلغ 440 میلیون دلار به وزارت دفاع آمریکا اختصاص داده شده تا جنگنده های اف-35 سفارش داده شده توسط ترکیه را مجددا خریداری کند.

در بخشی از این طرح نوشته شده است: قانونگذاران [آمریکایی] از کنار گذاشته شدن دولت ترکیه از برنامه اف-35 به دلیل خرید سامانه پدافند موشکی اس-400 حمایت می نمایند. به همین ترتیب، قانونگذاران [آمریکایی] از خرید تمام جنگنده های اف-35 خریداری شده توسط دولت ترکیه، حمایت خواهند کرد.

به نوشته آناتولی، اعضای کمیته دخیل در طراحی این قانون در کنگره آمریکا، از وزیر دفاع این کشور خواستند که تعداد جنگنده های بازخرید شده از ترکیه را به حداکثر برساند و در صورت احتیاج از منابع اقتصادی اضافی استفاده کند.

این طرح، برخلاف اظهارات مقامات ترکیه ای مبنی بر نبود پیشنهاد مناسب از سوی آمریکا برای فروش سامانه های پدافندی پاتریوت به آنکارا، می گوید: پیشنهاد فروش سامانه های پاتریوت به ترکیه، هنوز یک گزینه جایگزین معتبر برای تملک اس-400 توسط ترکیه است.

قانونگذاران آمریکایی همچنین تاکید کردند که اجازه رسیدن هرگونه اطلاعات فنی، مواد اولیه، سرمایه های فکری و دیگر موارد لازم برای بومی شدن توانایی فراوری اف-35 به ترکیه داده نشود.

این در حالی است که پیش از این جان راد معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی گفته بود شرط بازگشت ترکیه به برنامه اف-35، صرف نظر کردن آنکارا از به کار بردن سامانه اس-400 است. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 596

به "نیروی هوایی آمریکا جنگنده های فروخته شده به ترکیه را بازخرید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروی هوایی آمریکا جنگنده های فروخته شده به ترکیه را بازخرید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید