واشنگتن پست: ایران و ونزوئلا ثابت کردند تحریم ها در حال فروپاشی هستند

به گزارش مجله افتخار، یک رسانه آمریکایی با اشاره به پهلو دریافت نفتکش های ایرانی در سواحل ونزوئلا خاطرنشان کرد این اقدام تهران و کاراکاس ثابت کرد که تحریم های اعمال شده از سوی ترامپ در حال فروپاشی هستند.

واشنگتن پست: ایران و ونزوئلا ثابت کردند تحریم ها در حال فروپاشی هستند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، واشنگتن پست در تحلیلی به کوشش های آمریکا برای براندازی در ایران و ونزوئلا اشاره نموده است.

در این گزارش آمده است پهلو دریافت نفتکش های ایرانی در بنادر ونزوئلا زنگ خطر را برای تندرو های حاضر در واشنگتن در مورد همکاری های نزدیک تهران و کاراکاس و به خطر افتادن امنیت در نیم کره غربی به صدا درآورد. واقعیت امر از آنچه بیان شد برای آمریکا بدتر است و آن اینکه کوشش های آمریکا برای تغییر رژیم به وسیله بکار گیری روش هایی همچون فشار حداکثری، تحریم های سنگین و سایر روش های فشار مالی تاثیر اندکی بر رفتار های این دو حکومت (ایران و ونزوئلا) داشته است.

در ادامه این گزارش با اشاره به بحران مالی موجود در ونزوئلا آمده است: اقدام ایران در ارسال سوخت برای ونزوئلا نشان داد که این دو کشور با وجود مشکل ها می توانند بر اساس منافع مشترک با یکدیگر همکاری مالی داشته باشند. این شرایط نه تنها نشان از دور زدن تحریم های آمریکا داشت بلکه آن ها (ایران و ونزوئلا) در این راه امتیازات دیگری را نیز کسب کردند که یکی از مهمترین موارد آن بحث روابط عمومی و تاثیر بر جامعه بود.

فیل گانسان از کارشناسان ارشد گروه بحران های بین المللی می گوید: احساس من این است که حتی اگر آن ها این موضوع را در ملا عام جشن نمی دریافتد اغلب مردم از اینکه کمبود سوخت خاتمه یافته خرسند شده اند.

در ادامه این گزارش به تاریخچه روابط ایران و ونزوئلا از زمان هوگو چاوز تا کنون اشاره شده و آمده است: اکنون به نظر می رسد سیاست فشار حداکثری ترامپ به اتحاد بیشتر این رابطه منجر شده است. از سوی دیگر وقتی بعضی از مقامات دولت فعلی آمریکا در مور د مخالفت با کشور هایی همچون ایران و ونزوئلا صحبت می نمایند اینطور به نظر می رسد که آن ها قصد دارند این کشور ها را به جامعه جهانی باز گردانند.

در انتهای گزارش واشنگتن پست آمده است اقدام ایران در اعزام نفتکش به ونزوئلا و تحویل محموله این نفتکش ها به دولت کاراکاس نشان داد که تحریم های ترامپ در حال فروپاشی هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 993

به "واشنگتن پست: ایران و ونزوئلا ثابت کردند تحریم ها در حال فروپاشی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن پست: ایران و ونزوئلا ثابت کردند تحریم ها در حال فروپاشی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید