وخامت حال تعدادی از زندانیان اعتصاب کننده غذا در بحرین

به گزارش مجله افتخار، منابع بحرینی گزارش دادند که تعدادی از زندانیان محکوم به اعدام برای هشتمین روز متوالی دست به اعتصاب غذا زده اند.

وخامت حال تعدادی از زندانیان اعتصاب کننده غذا در بحرین

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، برخی منابع حقوقی و خانواده های زندانیان گزارش دادند که حال تعدادی از زندانیان اعتصاب کننده غذا از جمله سید احمد العبار، حسین المرزوق، موسی عبدالله و حسین علی مهدی که برای هشتمین روز متوالی اعتصاب غذا کرده اند، وخیم است.

وبگاه اللؤلؤه با اعلام این خبر افزود که زندان مرکزی جو درمان بیماری سید احمد العبار را به شکستن اعتصاب غذای او مشروط کرده است.

بنابر این گزارش، حسین علی مهدی نیز چهارشنبه گذشته پس از وخامت حالش به بیمارستان نظامی منتقل شد و وضعیت جسمانی مناسبی ندارد.

در همین ارتباط ابتسام الصائف فعال حقوقی بحرین گفت که جان زندانیان به دلیل اعتصاب غذا در خطر است و زندانبانان موسی عبدالله را از درمان بیماریش اش محروم کرده اند.

خانواده های زندانیان نیز ضمن ابراز نگرانی از وخامت حال فرزندشان، گفتند که وزارت کشور مسئول سلامت فرزندشان است.

پیشتر سازمان دیدبان حقوق بشر از عدم رسیدگی به درمان پزشکی زندانیان سیاسی در بحرین انتقاد کرده و آن را نقض قوانین سازمان ملل دانسته بود.

جو استورک معاون مدیر بخش غرب آسیا در سازمان دیدبان حقوق بشر گفت: شرم آور است که مسئولان بحرین زندانیان را از درمان پزشکی لازم محروم می کنند و این امر جان آن ها را به خطر انداخته است حال آنکه شمار زیادی از این افراد در اصل نباید زندانی می شدند.(جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 507

به "وخامت حال تعدادی از زندانیان اعتصاب کننده غذا در بحرین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وخامت حال تعدادی از زندانیان اعتصاب کننده غذا در بحرین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید