وزیر دارایی فرانسه: بدترین رکود مالی دوران بعد از جنگ در انتظارمان است

به گزارش مجله افتخار، وزیر دارایی فرانسه با توجه به شیوع ویروس کرونا بدترین رکود مالی در دوران بعد از جنگ جهانی دوم را در انتظار کشورش دانست.

وزیر دارایی فرانسه: بدترین رکود مالی دوران بعد از جنگ در انتظارمان است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه دی ولت، فرانسه به دلیل شیوع ویروس کرونا انتظار شدیدترین رکود مالی از سال 1945 را دارد.

برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه روز دوشنبه در سخنانی در سنای این کشور توضیح داد که کاهش رشد مالی نسبت به دوران بعد از بحران مالی سال 2008 بسیار چشمگیرتر خواهد بود. به گفته وی در آن موقع بازده مالی فرانسه 2.2 درصد کاهش پیدا کرد که شدیدترین کاهش رشد مالی از زمان جنگ جهانی دوم بود.

وزیر دارایی فرانسه در ادامه سخنانش توضیح داد که بیماری همه گیر کرونا به شوک مالی بی سابقه ای در دوران بعد از جنگ منجر خواهد شد.

اداره آمار فرانسه انتظار دارد در صورتی که اعمال محدودیت های ضد کرونایی حدود یک ماه به طول بیانجامد فراوری ناخالص ملی حدود 3 درصد کاهش پیدا کند. در صورتی که این محدودیت ها دو ماه به طول بیانجامد کاهش رشد مالی حدود 6 درصد در انتظار فرانسه خواهد بود.

بر اساس آمارهای رسمی شمار مبتلایان به کرونا در فرانسه به سرعت در حال افزایش است و بر اساس آمارهای اعلام شده 92839 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 8087 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 892

به "وزیر دارایی فرانسه: بدترین رکود مالی دوران بعد از جنگ در انتظارمان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دارایی فرانسه: بدترین رکود مالی دوران بعد از جنگ در انتظارمان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید