پامپئو و مایک پنس به ترکیه می روند

به گزارش مجله افتخار، دولت آمریکا اعلام نمود که وزیر امور خارجه و معاون رئیس جمهور این کشور روز چهارشنبه برای گفت وگو با مقامات ترکیه در مورد توقف عملیات نظامی این کشور در سوریه راهی آنکارا خواهند شد.

پامپئو و مایک پنس به ترکیه می روند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، همزمان با تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ترکیه به دلیل عملیات نظامی این کشور در شمال سوریه، دو تن از مقامات ارشد آمریکایی چهارشنبه راهی آنکارا می شوند.

کاخ ریاست جمهوریآمریکا شامگاه سه شنبه (23 مهر) طی بیانیه ای خاطرنشان کرد که مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به همراه مایک پنس، معاون رئیس جمهوری این کشور چهارشنبه این هفته به ترکیه سفر خواهند کرد.

بر اساس بیانیه کاخ سفید آمریکا، پنس در این دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه دیدار نموده و به او خواهد گفت که ترامپ به ابقای تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ترکیه تا زمان دست یابی به راه چاره در شمال سوریه ادامه خواهد داد.

از جمله مأموریت های پنس این است که از ترکیه بخواهد هرچه سریعتر عملیات نظامی خود در شمال سوریه را که از چهار شنبه هفته گذشته (17 مهر) شروع شده، متوقف کند. آمریکا این سفر را مهم خوانده است.

دولت آمریکا اخیرا گفته است که در برابر ترکیه به دلیل عملیات مذکور، سه ر اه بیشتر پیش رو ندارد، یا اینکه برای مقابله با ترکیه به سوریه نیرو بفرستد، یا ترکیه را تحرم اقتصادی و اقتصادی کند و یا اینکه برای بین ترکیه و شبه نظامیان کرد سوری که آنکارا آن ها را تروریست می داند، میانجی گری کند.

آمریکا امروز سه شنبه بالآخره دو وزارت خانه ترکیه (دفاع و انرژی)، را به همراه سه وزیر، وزرای دفاع، انرژی و کشور تحریم کرد (+).

به رغم این تحریم ها، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و شماری از مقامات ارشد این کشور اعلام نموده اند که آنکارا به عملیات ضد تروریسم در شمال سوریه ادامه خواهد داد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 479

به "پامپئو و مایک پنس به ترکیه می روند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو و مایک پنس به ترکیه می روند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید