تورهای چین: پکن از توسعه همکاری های تجاری با مسکو اطلاع داد

به گزارش مجله افتخار، به گزارش خبرنگاران به نقل از ریانووستی، ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در نشست مطبوعاتی خود اعلام کرد که همکاری های مالی دو جانبه بین پکن و مسکو به طور پیوسته در حال توسعه است.

تورهای چین: پکن از توسعه همکاری های تجاری با مسکو اطلاع داد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

ژائو در این باره گفت: شرکت های چینی فعالانه در حال برقراری ارتباط با شرکای روس هستند و همکاری های تجاری بین دو کشور به طور پیوسته در حال توسعه است.

وی بعلاوه یادآور شد که در 11 ماه اول سال جاری، حجم مبادلات تجاری بین روسیه و چین از مبلغ 130 میلیارد دلار عبور کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید نمود که روسیه و چین بزرگترین همسایگان یکدیگر هستند که بنیان محکم و منظره گسترده ای برای همکاری دارند.

پیشتر و در همین رابطه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ملاقات با شی جینپینگ همتای چینی خود اعلام نموده بود که حجم تجارت بین دو کشور بین ماه های ژانویه تا نوامبر، 31 درصد افزایش یافته و از سطح تجارت دو طرف قبل از همه گیری کرونا فراتر رفته است.

علاوه بر این موارد، دیمیتری بیرچفسکی (Dmitry Birichevsky) مدیر دپارتمان همکاری مالی وزارت خارجه روسیه روز گذشته گفت که این کشور به روال معمول در حال همکاری با شرکای خود در راستای کاهش سهم دلار در معاملات بین المللی است.

وی با بیان اینکه آمریکا میخواهد توسعه فناورانه روسیه و چین را محدود کند، تاکید نمود که ضروری است مسکو و پکن، استقلال خود از فناوری های غربی را تقویت نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 بهمن 1400 بروزرسانی: 24 بهمن 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1910

به "تورهای چین: پکن از توسعه همکاری های تجاری با مسکو اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: پکن از توسعه همکاری های تجاری با مسکو اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید