کارت واکسن برای ورود به استخرها الزامی است

به گزارش مجله افتخار، به گزارش خبرنگاران دکتر سید محمد جمالیان عصر شنبه در نشست ستاد کرونا استان اظهار کرد: جای تأسف دارد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا مجدد وارد شیب افزایشی شده و تجربه پیک های قبلی این بیماری نشان داده که با تغییر رنگ ها یک عادی انگاری در جامعه رخ می دهد و پس از آن آمارها افزایش پیدا می نماید.

کارت واکسن برای ورود به استخرها الزامی است

وی ادامه داد: اگر عادی انگاری که مجدد در جامعه پیش آمده ادامه یابد، پیک پنجم که هنوز به نقطه خاتمهی نرسیده وارد مرحله ششم می گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه کادر بهداشت و درمان استان مرکزی به شدت خسته است، اظهار کرد: آغاز پیک دیگری از بیماری، عواقب خوبی در پی ندارد. بعلاوه نباید بعضی تصمیمات منجر به ایجاد پیک های دیگر و خستگی مضاعف کادر بهداشت و درمان گردد.

تصاویر ازدحام در استخرهای بازگشایی شده نگران نماینده است

وی اظهار کرد: استخرهای اراک به علت مسائل مالی و برخلاف پروتکل های ملی و با مصوبه استانی بازگشایی شده اما جای تأسف دارد که تصاویری که از استخرهای بازگشایی شده دیده می گردد و ازدحام بالای جمعیت نگران نماینده است.

جمالیان گفت: اگر قرار است استخرها بازگشایی گردد باید همه استخرها بازگشایی گردد و تعطیلی بعضی از آنها موجب ازدحام جمعیت در استخرهای فعال می گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید نمود: انتظار است اداره کل ورزش و جوانان نظارت ویژه در این راستا داشته باشد و به بحث تعداد افرادی که پذیرش می شوند و بحث فاصله اجتماعی توجه ویژه داشته باشد و داشتن کارت مؤید تزریق 2 دُز واکسن کرونا برای ورود افراد به استخرها الزامی است.

وی گفت: رعایت پروتکل ها در سایر اماکن هم به شدت کاهش یافته و اگر تدابیر لازم اندیشیده نگردد، مجدد در هفته های آینده باید تصمیمات سخت و یا اعمال محدودیت های جدی اعمال گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: واکسیناسیون 64 درصد از جمعیت هدف گروه سنی 12 تا 18 سال استان مرکزی اجرا شده اما توقع بود تعداد بیشتری از این گروه سنی واکسینه شده باشند.

برترین واکسن، در دسترس ترین است

جمالیان گفت: برترین روش برای کنترل کرونا واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی است و طبق آنالیز های اخیر سازمان بهداشت جهانی، همه واکسن های مورد تأیید اثربخشی در کاهش مرگ و میر و بستری را دارند و برترین واکسن، در دسترس ترین واکسن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: بیشترین نوع تزریق واکسن کشور از نوع سینوفارم است که این واکسن هم تأیید بهداشت جهانی را اخذ نموده است.

جمالیان با بیان اینکه در مجموع 81 درصد از جمعیت هدف استان مرکزی یک دُز واکسن خود را دریافت نموده اند، گفت: امید است این آمار در روزهای پیش رو به 85 درصد برسد. بعلاوه تعداد افرادی که 2 دُز واکسن خود را دریافت می نمایند، تا خاتمه هفته جاری چشمگیر خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در خاتمه اعلام کرد: باید شرایط لازم برای بازگشایی مدارس مهیا باشد و خطری دانش آموزان و معلمان را تهدید نکند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1797

به "کارت واکسن برای ورود به استخرها الزامی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارت واکسن برای ورود به استخرها الزامی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید