کرونا اقتصاد آمریکا را فلج می نماید

به گزارش مجله افتخار، بیش از 367 هزار آمریکایی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و نزدیک به 11 هزار نیز جان باخته اند و از نگاه کارشناسان، اقتصاد آمریکا که تا به امروز دو رکود دهه های 1930و 2007 میلادی را تجربه نموده، این بار کرونا می رود تا آن را به زیر بکشد.

کرونا اقتصاد آمریکا را فلج می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تارنمای خبری واشنگتن اگزمینر نوشت: عوارض انسانی و اقتصادی ناشی از همه گیری ویروس کرونا در آمریکا بسیار گزاف است.

شاهدیم که ده ها سال توسعه و گسترش اقتصادی آمریکا، اکنون با بیکار شدن حدود 10 میلیون آمریکایی فقط در مدت دو هفته، رو به افول و خاتمه است.

دونالد ترامپ برای خروج از بحران همه گیری ویروس کرونا که در ابتدا آن را ناچیز می شمرد، در هفته گذشته بسته محرک اقتصادی 2.2 تریلیون دلاری را در حالی امضا کرد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آن موقع هنوز به بالای 368 هزار نفر نرسیده بود.

بسیاری از کارشناسان تصویب این بسته یاری های اقتصادی که در تاریخ کنگره آمریکا بی سابقه توصیف شد را در بحران جاری همه گیری ویروس کرونا بر اقتصاد آمریکا چندان موثر ندانسته و آینده این ابراقتصاد را دنیا را روشن نمی بینند.

بانک مورگان استنلی نیز پیش بینی کرد، بحران کرونا ضربه ای به مراتب سنگین تر از بحران دهه 30 به آمریکا خواهد زد.

گفته می گردد با سقوط فراوری ناخالص داخلی در سه ماهه دوم امسال میلادی تا 38 درصد، نرخ بیکاری در فصل بهار به بالاترین میزان یعنی 15.7 درصد می رسد و بیش از 21 میلیون شغل حذف خواهد شد، این در حالی است که اقتصاد آمریکا پیش از بسته شدن بازار کسب و کار در ماه مارس بیش از 700 هزار شغل ر ا از دست داده است.

بروز این ناپایداری در اقتصاد آسیب پذیر آمریکا، نرخ برابری دلار آمریکا را در فاصله 22 تا 31 مارس بیش از 2.5 درصد در مقابل یورو تضعیف کرد تا شکنندگی دلار را بیش از پیش در نیم قرن گذشته به رخ بکشد.

در همین حال بحران ویروس کرونا که در عرصه اقتصادی و به ویژه در زمینه سیستم بهداشت و درمان آمریکا، ضعف آن را بعنوان کشور شماره یک دنیا برملا ساخت، می رود تا بر ریاست جمهوری دوباره دونالد ترامپ تاثیر گذارد.

تارنمای خبری انگلیس گاردین در مقاله ای با این عنوان که انتخابات مقدماتی 2020 آمریکا به علت شدت دریافت شیوع ویروس کرونا در زمان متوقف مانده، نوشت: اکنون دونالد ترامپ در موقعیت متزلزلی قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 893

به "کرونا اقتصاد آمریکا را فلج می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا اقتصاد آمریکا را فلج می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید