تظاهرات علیه نژادپرستی شانس پیروزی ترامپ را کم نموده است

به گزارش مجله افتخار، خبرنگاران، گروه بین الملل - فاطمه محمدی پور: بسیاری از کارشناسان معتقدند بحران کرونا می تواند ریاست جمهوری دونالد ترامپ و شانس موفقیت او در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری را نابود کند. حتی حامیان ترامپ هم که می گویند او اوضاع اقتصاد آمریکا را بهتر نموده، اکنون اذعان دارند که اشتباهات فاحش رئیس جمهور آمریکا در مواجهه با پاندمی کووید -19 اقتصاد این کشور را وارد یک سقوط آزاد نموده اند.

تظاهرات علیه نژادپرستی شانس پیروزی ترامپ را کم نموده است

باید گفت موفقیت ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری پس از افتضاح او در مدیریت بحران کرونا و تظاهرات علیه تبعیض نژادی در هاله ای از ابهام است.

در این راستا خبرنگاران گفتگویی با پروفسور جفری کارلینر استاد دانشگاه بوستون آمریکا تنظیم نموده که در ادامه می آید.

*متأسفانه تعداد قربانیان ویروس کرونا در آمریکا از مرز 100 هزار نفر گذشت. این در حالی است که دولت ترامپ پیش بینی می کرد تعداد قربانیان به این رقم نرسد. به نظر شما تأثیر عملکرد ترامپ در مقابله با ویروس کرونا چقدر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مؤثر است؟

پاسخ نامتعارف و ناسازگار ترامپ به بیماری همه گیر کروناویروس مطمئناً بر میزان آرا وی در انتخابات ماه نوامبر تأثیر گذار خواهد بود. بیشتر آمریکایی ها فکر می نمایند که او در این زمان سخت کار بدی برای رهبری کشور انجام داده است. به این موضوعات تظاهرات علیه نژادپرستی را هم اضافه کنید که شانس او برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری را کاهش داده است.

با این حال، حمایت وی در میان بعضی گروه های رأی دهنده همچنان پابرجاست و هنوز تعیین نیست که چه کسی در انتخابات پیروز خواهد شد. حتی اگر بایدن در شهرهای عظیم بیشترین آرا را بدست آورد، ممکن است انتخابات را از دست بدهد زیرا آرا در ایالت های کوچک و روستایی بیش از آرا در ایالت های عظیم است.

*آثار شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد آمریکا نیز از جمله مسائلی است که باعث شده ترامپ در کوشش باشد تا شرایط قرنطینه را زودتر بردارد. این موضوع تا چه اندازه می تواند به وخامت اوضاع یاری کند؟

از بین بردن محدودیت های قرنطینه به صورت نابهنگام، قطعاً منجر به افزایش عفونت ها و مرگ و میر خواهد شد. این امر به ویژه در خصوص افرادی که ماسک در ملأ عام نمی گذارند، فاصله اجتماعی را رعایت نمی نمایند و اقدامات احتیاطی ساده دیگری را انجام نمی دهند، به ویژه صادق است.

تعادل مناسب بین کاهش عفونت و باز کردن اقتصاد پیچیده است. تعادل مناسب همچنین ممکن است در نیویورک و سایر شهرهای عظیم با چگالی بالا در مقایسه با ایالت های کم تراکم روستایی متفاوت باشد. اما ترامپ با امتناع از ماسک زدن و تبدیل فاصله اجتماعی به بیانیه سیاسی، احتمال بروز عفونت و مرگ را افزایش داده است. به دلیل الگوی بد او، حامیان وی ماسک نمی زنند، فاصله اجتماعی را رعایت نمی نمایند و خطر ابتلاء به عفونت و مرگ را برای خود و نزدیکانشان افزایش می دهند.

*یکی از روینمودهای دولت ترامپ در سیاست خارجی که به نظر می رسد از دیدگاه های هنری کیسینجر نیز باشد فشار و مهار گسترده تر چین باشد. اخیراً هم ترامپ اعلام نموده اگر دولت چین قانون حفاظت از امنیت ملی هنگ کنگ را تصویب کند، شرکتها را از هنگ کنگ خارج می نماید. از سوی دیگر ترامپ تحرکات در دریای چین جنوبی را نیز تشدید نموده است. دلایل اصلی تشدید مهارچین چیست؟

نگرانی در ایالات متحده در خصوص افزایش قدرت مالی و سیاسی چین چندین سال در حال افزایش است نه تنها از زمان ترامپ رئیس جمهور بلکه در زمان اوباما. همه مسائل مربوط به تنش در دوره ریاست جمهوری ترامپ، از جمله رفتار چین با سرمایه گذاری های خارجی، محدودیت های تجاری آن، ادعاهای مربوط به دریای چین جنوبی و روابط با هنگ کنگ، نیز مورد بحث دولت اوباما بود. یکی از عظیمترین چالش های آینده برای ایالات متحده و چین این است که چگونه با وجود رشد قدرت و جاه طلبی های چین، می توانند همکاری نمایند.

*اگر جو بایدن رئیس جمهور بعدی آمریکا باشد آیا رویکردش به چین تغییر خواهد نمود؟ رویکردش در قبال ایران و قرارداد هسته ای با ایران چطور؟

ترامپ در رویکرد خود به چین بر موضوعات مالی مانند تجارت و سرمایه گذاری خارجی تأکید نموده است. بایدن گفته است که بیشتر به موضوعات حقوق بشر مانند روابط چین با هنگ کنگ و برخورد با اویغورهای مسلمان در غرب چین (سین کیانگ) توجه خواهد نمود. ممکن است بایدن رئیس جمهور گردد. همچنین ممکن است که بایدن ضمن تمرکز بر مسائل مالی و نظامی، سخنرانی های گاه و بیگاه در خصوص حقوق بشر در چین انجام دهد.

احتمالاً سیاست ایالات متحده در قبال چین به روش های اساسی تغییر نخواهد نمود، اگرچه تأکید و سبک رؤسای جمهور ممکن است تغییر کند. بایدن گفته است که آمریکا را به برجام باز می گرداند. او همچنین گفته است که برای محدود کردن برنامه موشک های بالستیک ایران و خاتمه دادن به نبردها در یمن و سوریه، از تحریم های هدفمند و دیپلماسی استفاده خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1012

به "تظاهرات علیه نژادپرستی شانس پیروزی ترامپ را کم نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات علیه نژادپرستی شانس پیروزی ترامپ را کم نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید