کویت درباره بازسازی شهرهای آزاد شده از داعش با عراق رایزنی کرد

به گزارش مجله افتخار، وزیر خارجه کویت در تماس تلفنی با همتای عراقی خود درباره کوشش ها برای بازسازی شهرهای آزاد شده از داعش گفت وگو کرد.

کویت درباره بازسازی شهرهای آزاد شده از داعش با عراق رایزنی کرد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان مسکونی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد الحکیم وزیر خارجه عراق و احمد ناصر الصباح همتای کویتی خود تلفنی درباره کوشش ها برای بازسازی و آبادانی شهرهای آزاد شده از گروهک تروریستی داعش در عراق گفت وگو کردند.

دفتر اطلاع رسانی وزیر خارجه عراق در بیانیه ای اعلام نمود: الحکیم عصر امروز یک تماس تلفنی از احمد ناصر المحمد الصباح همتای کویتی خود دریافت کرد.

بر اساس این بیانیه، الحکیم مواضع کویت در حمایت از عراق و به خصوص در حمایت از کوشش ها برای بازسازی شهرهای آزاد شده از داعش را ستود.

وزیر کویتی هم تشکیل کابینه جدید را به عراق تبریک گفت و برای این کشور آروزی موفقیت در دستیابی به پیشرفت و شکوفایی کرد.

به دنبال اعلام شکست کامل داعش در عراق، جامعه بین المللی برای بازسازی ویرانه های باقیمانده از سال ها جنگ با گروه های تروریستی در این کشور ورود کرد و کویت هم در بهمن ماه سال 1396 میزبان کنفرانس بین المللی بازسازی عراق بود که در آن با ارزیابی خسارت ها بهترین و سریع ترین روش های بازسازی و چگونگی تأمین اقتصادی این روش ها را آنالیز کرد.

این کنفرانس که با حضور آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، فدریکا موگرینی مسئول وقت سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مقامات سیاسی نزدیک به 50 کشور دنیا به مدت سه روز در کویت برگزار گردید توانست 30 میلیارد دلار یاری خارجی برای بازسازی عراق جذب کند.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران هم در این کنفرانس بر لزوم اجتناب از تبدیل عراق به محلی برای رقابت تاکید نمود و گفت که همکاری بر رقابت میان طرف های مشارکت کننده در بازسازی عراق ارجحیت دارد.

در 18 آذر ماه سال 1396 بود که حیدر العبادی نخست وزیر وقت عراق انتها نبرد با داعش در این کشور را اعلام نمود اما ویرانی و خسارت های باقیمانده از جنگ با داعش در شهرهای مرکزی و شاقتصادی عراق (موصل، تکریت، فلوجه، رمادی و ...) و آوارگی میلیون ها شهروند احتیاج عراق به کشورهای دوست برای بازسازی و ثبات را بیش تر کرد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 884

به "کویت درباره بازسازی شهرهای آزاد شده از داعش با عراق رایزنی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کویت درباره بازسازی شهرهای آزاد شده از داعش با عراق رایزنی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید