2 رکورد فلفل های فضایی

به گزارش مجله افتخار، آزمایش گیاهی ناسا که شامل رشد و برداشت فلفل چیلی در فضا بود، پیروز شد از دو رکورد جهانی عبور کند. اولین رکورد تغذیه بیشترین فضانورد از یک محصول رشدیافته در فضا و دومین رکورد طولانی ترین آزمایش اجرا شده در ایستگاه فضایی بین المللی بود.

2 رکورد فلفل های فضایی

به گزارش پایگاه خبری ساینس، این دومین بار است که فلفل چیلی در فضا پرورش می یابد. بر اساس گزارش ماه نوامبر، برای اولین بار خدمه ایستگاه فضایی بین المللی از این محصول رشدیافته در فضا در تاکو، همراه با گوشت و سبزیجات استفاده کردند. به نظر می رسد تاکو محبوب ترین غذا در بین فضانوردان پس از برداشت فلفل فضایی است.

برداشت این محصول در فضا، نسبت به زمین، در مدت زمان طولانی تری صورت گرفت. دانه های این فلفل در آزمایشگاه PH-04 در ناسا به مدت چهار ماه قبل از برداشت، رشد کردند.

در ابتدا انتظار می رفت فلفل ها در مدت 120 روز رشد کنند، ولی رشد آن ها 137 روز طول کشید که طولانی ترین آزمایشی است که تا به امروز در فضا اجرا شده است. طولانی ترین آزمایش قبلی رشد گل آهاری (zinnia flowers) در سال 2016 میلادی بود که 90 روز طول کشید.

فلفل های فضایی تند هستند که می تواند به دلیل اثرات ناشناخته میکروگرانش بر اندازه کپسایسین فلفل (ماده شیمیایی تند در فلفل) باشد. این آزمایش پیشرفت چشمگیری در زمینه تولید محصولات فضایی محسوب می شود و پروژه بعدی شامل کشت گوجه فرنگی و سبزیجات دیگر است.

هدف از این آزمایش های تولید محصولات پایدار برای ماموریت های طولانی مدت به ماه و مریخ است.

منبع: فرارو
انتشار: 3 بهمن 1400 بروزرسانی: 3 بهمن 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1886

به "2 رکورد فلفل های فضایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 رکورد فلفل های فضایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید