مس و چاقو رکورد فروش صنایع دستی در استان زنجان را دارند

به گزارش مجله افتخار، به گزارش خبرنگاران به نقل از میراث فرهنگی زنجان، الناز خدایی فر با بیان اینکه در حال حاضر از 370 رشته صنایع دستی دارای کد رشته در کشور، 80 رشته صنایع دستی فعال و زنده در استان زنجان وجود دارد، اضافه کرد: هزار و 300 نفر از فعالان صنایع دستی استان زنجان بیمه هستند که بیش از 60 درصد هنرمندان شناسنامه دار را شامل می گردد.

مس و چاقو رکورد فروش صنایع دستی در استان زنجان را دارند

وی با اشاره به اینکه چاقو، ملیله، فرش بیدگینه، مسگری، چاروق دوزی، حکاکی روی مس، گیوه بافی از اصلی ترین صنایع دستی استان زنجان هستند، ادامه داد: در حال حاضر 10 هزار صنعتگر شناسنامه دار در 2 هزار و 690 کارگاه انفرادی و 36 کارگاه گروهی مشغول فعالیت هستند.

خدایی فر با بیان اینکه مس رکورددار فراوری و فروش دریک سال گذشته در استان بوده است و پس از مس چاقو در رده دوم واقع شده است، گفت: 1100 واحد ثبت شده در حوزه فراوری مس در زنجان داریم که بیش از 2000 نفر در این عرصه فعالیت می نمایند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان همچنین از راه اندازی و افتتاح خانه ملیله زنجان از هفته آینده اطلاع داد و گفت: با توجه به اینکه تابستان سال جاری، زنجان بعنوان شهر ملی ملیله ایران ثبت شد برای برندسازی جهانی ملیله زنجان خانه ملی راه اندازی می گردد .

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 152

به "مس و چاقو رکورد فروش صنایع دستی در استان زنجان را دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مس و چاقو رکورد فروش صنایع دستی در استان زنجان را دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید