آنها که سهام عدالت را نفروختند چه می شوند؟

به گزارش مجله افتخار، به گزارش خبرنگاران، با آزادسازی سهام عدالت دو روش مستقیم و غیرمستقیم پیش روی سهامداران نهاده شد.

آنها که سهام عدالت را نفروختند چه می شوند؟

در روش مستقیم سهامداران مدیریت سهام خود را بر عهده می گیرند و در روش غیرمستقیم مدیریت سهام خود را به شرکت های سرمایه گذاری واگذار می نمایند.

براساس اعلام معاون نظارت بر نهادهای اقتصادی سازمان بورس و اوراق بهادار، 30 درصد از سهام دارندگان سهام عدالت که روش مستقیم را انتخاب نموده اند آزاد شده و می توانند این 30 درصد را بفروشند. باقی مقدار دارایی سهام عدالت ظرف مدت یک سال آینده آزادسازی و قابل معامله خواهد شد.

سهامداران طی دو هفته قبل یعنی از روز ششم تا سیزدهم خرداد ماه این فرصت را داشتند که با مراجعه به بانکی که شماره شبا خود را در سامانه سهام عدالت ثبت نموده اند، فرم فروش 30 درصد از سهام را پر نمایند.

نخستین فروش سهام عدالت در تاریخ 10 خرداد ماه انجام شد و بانک ملی ایران اولین بانکی بود که در سهام مشتریان خودش را که متقاضی فروش بودند را فروخت.

براساس آخرین آمارها به گفته فهیمی سخنگوی سهام عدالت حدود 500 هزار سهام دار عدالت سفارش فروش سهام خود را در بانک ها به ثبت رسانده اند و به صورت تجمعی تا به امروز حدود 200 میلیارد تومان از سهام آن ها فروخته شده است.

همچنین 16 میلیون نفر از سهامداران روش مستقیم را انتخاب نموده اند که فقط 500 هزار سهامدار برای فروش سهام عدالت خود به وسیله بانک اقدام نموده اند، سهام 15.5 میلیون نفر باقی مانده چه می گردد؟

اما سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب نموده اند ولی به بانک مراجعه ننموده اند، می توانند به وسیله کارگزاری های بورسی نسبت سهام خود را مدیریت نمایند.

این افراد همچنین می توانند با مراجعه به سامانه سهام عدالت به آدرس sahamedalet.ir سبد سهام عدالت خود را مشاهده نمایند.

دارندگان سهام عدالت می توانند سفارش فروش 30 درصد از سبد سهام خود را با مراجعه به سایت کارگزاری و یا حضوری اعلام نمایند.

بنابراین سهامداران تا شش ماه آینده می توانند فقط روی 30 درصد از سهام خود حساب نمایند، که این 30 درصد با توجه به ارزش سهام هر فرد متفاوت است.

به گفته گودرزی، معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران، قیمت سهام براساس میانگین قیمت روزانه معین می گردد و دارندگان سهام عدالت می توانند به وسیله فروش آنلاین یا کارگزاری ها اقدام به فروش نمایند.(تسنیم)

طبق آخرین آمارها ارزش سهام عدالت 15 تا 16 برابر شده است؛ 30 درصد سهام عدالت برای سهامدارانی که سهامشان یک میلیون تومانی است معادل چهار میلیون و 800 هزار تومان و برای کسانی که سهام 530 هزار تومانی دارند معادل دو میلیون و 500 هزار تومان برآورد می گردد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1009

به "آنها که سهام عدالت را نفروختند چه می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنها که سهام عدالت را نفروختند چه می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید