ادامه رایزنی ها در وین برای برطرف تحریم های آمریکا علیه ایران

به گزارش مجله افتخار، اتحادیه اروپا از تداوم مذاکرات هسته ای ایران در وین و موکول شدن آن به فردا سه شنبه اطلاع داد.

ادامه رایزنی ها در وین برای برطرف تحریم های آمریکا علیه ایران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اتحادیه اروپا از ادامه مذاکرات هسته ای ایران در وین اطلاع داد.

اتحادیه اروپا دوشنبه شب به وقت تهران اعلام نمود که مذاکرات برای بازگشت آمریکا به برجام فردا سه شنبه آغاز خواهد شد. اتحادیه اروپا اعلام نموده است که شرکت نمایندگان در این مذاکرات از پیشرفت در زمینه بازگشت احتمالی امریکا و ایران و انطباق کامل به توافق هسته ای سال 2015 خبر می دهند.

شبکه خبری الجزیره نیز اعلام نموده است که مذاکرات فردا در سطح معاونان وزرای خارجه پیگیری می گردد.

سخنگوی دولت آلمان دوشنبه بعد از ظهر به وقت تهران از پیشرفت در مذاکرات هسته ای در وین، پایتخت اتریش اطلاع داد. سخنگوی دولت آلمان در این زمینه گفت: در مذاکرات هسته ای ایران، ما شاهد تحرک، تغییر و میل به پیشرفت هستیم.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات وین نیز امروز (دوشنبه) گفت که برای به نتیجه رسیدن مذاکرات وین به کوشش اضافی احتیاج است. وی که با شبکه خبری العربیه مصاحبه می کرد، گفت: در مذاکرات ده ها اختلاف وجود دارد که این اختلاف ها احتیاجمند توافق است.

اولیانوف در ادامه با تاکید بر این موضوع که بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک بهترین راه چاره است، گفت: واشنگتن آماده برداشتن تحریم ها مرتبط با برجام است.

از روز شنبه، علاوه بر نشست کمیسیون مشترک، ملاقات هایی نیز به صورت دو و چندجانبه بین هیأت مذاکره نماینده کشورمان با اعضای 1+4 برگزار گردید. در این رایزنی ها، سه ملاقات بین عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیأت مذاکره نماینده ایران و انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا برگزار گردید.

سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه بعد از نشست روز شنبه در اظهاراتی با بیان اینکه به نظر می رسد تفاهم جدیدی در حال شکل دریافت است، گفت: مذاکرات اکنون به مرحله ای رسیده که طرف ها می توانند روی یک متن مشترک آغاز به کار نمایند. هیأت ایرانی متن مورد نظر خود را آماده و به همه طرف ها ارائه نموده است.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1552

به "ادامه رایزنی ها در وین برای برطرف تحریم های آمریکا علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه رایزنی ها در وین برای برطرف تحریم های آمریکا علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید