ادعای عجیب ترامپ درخصوص آنفلوانزای اسپانیایی

به گزارش مجله افتخار، بیماری آنفلوانزای اسپانیایی بر اساس اسناد و مدارک تاریخی در فاصله سال های 1918 تا 1920 و در سرانجام جنگ دنیای اول که یکی از مرگبارترین جنگ های تاریخ دنیا به حساب می آید، در دنیا همه گیر شد و بالغ بر نیم میلیارد نفر را مبتلا ساخت.

ادعای عجیب ترامپ درخصوص آنفلوانزای اسپانیایی

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، تلفات این بیماری بیشتر از تلفات تمامی نبرد های جنگ جهانی اول برآورد شده با این حال دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا یکشنبه شب در یک مصاحبه ادعا های نادرست را درباره این بیماری بیان کرد. او مدعی شد که شیوع بیماری در سال 1917 آغاز شده و احتمالا عامل سرانجام جنگ جهانی اول بود!

این صحبت ترامپ باعث ناباوری و تحیر ناظران شد. ترامپ در مصاحبه اش با مجریان فاکس نیوز در تالاری در مقابل بنای یادبود لینکلن اظهار کرد، خیلی مسائل درباره آنفلوانزای مرگبار قرن بیستم که بین 50 تا 100 میلیون نفر را کشت نگاشته شده است و این بیماری به گفته ترامپ منجر به سرانجام یافتن جنگ جهانی اول شد، چون بسیاری از سربازانی که در این جنگ میجنگیدند را بیمار ساخت.

با این حال تماشاگران این برنامه سریعا اشاره کردند که شیوع بیماری آنفلوانزای اسپانیایی در سال 1918 آغاز شد؛ یعنی سالی که گاهی این بیماری را با آن معرفی می نمایند و به این ترتیب نمی توان آن را عامل سرانجام یافتن جنگ جهانی اول قلمداد کرد. در ادامه کاربران شبکه های اجتماعی ضمن تصحیح این گفته ترامپ او را به خاطر این تحریف تاریخ به تمسخر گرفتند.

منبع: فرارو
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 965

به "ادعای عجیب ترامپ درخصوص آنفلوانزای اسپانیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای عجیب ترامپ درخصوص آنفلوانزای اسپانیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید