افتتاح 307 پروژه آب، برق و فاضلاب در کشور درسال جهش فراوری

به گزارش مجله افتخار، تهران (پانا) - وزیر نیرو در پیامی به مناسبت نوروز 1400 گفت که در سال 99، در یک سال سخت توانستیم با افتتاح 307 پروژه آب، برق و فاضلاب در کشور با سرمایه گذاری بالغ بر 81 هزار میلیارد تومان، شعار شکوفایی فراوری را محقق کنیم.

افتتاح 307 پروژه آب، برق و فاضلاب در کشور درسال جهش فراوری

به گزارش وزارت نیرو (پاون)، رضا اردکانیان با تبریک حلول سال نو، نوروز و شروع سال 1400 به همه ایرانیان، یادآور شده است: به لطف خداوند و حمایت مردم در سال گذشته توانستیم 307 پروژه آب، برق و فاضلاب را در جای جای این کشور با سرمایه گذاری بالغ بر 81 هزار میلیارد تومان به مدار بهره برداری بیاوریم،

وی ادامه داد: سدها، تصفیه خانه های آب و فاضلاب، شبکه های آبرسانی، آبرسانی پایدار به روستاهای کشور، نیروگاه های فراوری برق اعم از برق حرارتی، تجدیدپذیر و مقیاس کوچک، به همراه شبکه های انتقال و پست های برق در سالی که به نام جهش فراوری مزین بود، این امکان را فراهم کرد که همه بخش های فراوریی کشور بتوانند برنامه های خود را برای شکوفایی فراوری در این سال محقق نمایند.

اردکانیان تاکید نمود: ما سال 1400 را به عنوان آخرین سال قرن چهاردهم شروع می کنیم که امید است توشه و ثمره فراوانی از تجربیات این قرن برای نسل حاضر و نسل های پیش رو فراهم باشد.

وی اضافه کرد: در چنین موقعی از سال از حدود 20 سال بلکه اندکی بیشتر، هر سال کشورهای دنیا روز دنیای آب را در چنین ایامی گرامی می دارند و مجموعه های ملل متحد عنوانی را برای این روز انتخاب می نمایند و برنامه هایی در طول سال پیش رو در پرتو این عنوان تدارک می گردد.

وزیر نیرو یادآور شد: عنوانی که برای روز دنیای آب در سال 2021 میلادی که مصادف با نوروز هم هست، انتخاب شده، ارزش نهادن بر آب از وجوه مختلف مالی، فرهنگی و اجتماعی است.

وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به تمدن کهن به ویژه در بخش فراوری و عرضه و مصرف آب در ایران ما هم بتوانیم از این عنوان بهره ببریم و در سال سرانجامی قرن، موضوع سازگاری با کم آبی را به شکل جدی مورد توجه قرار دهیم. مسئله ای که همه به ویژه نسل جوان باید در شئون مختلف تحصیلی و کار حرفه ای خود در عرصه های مختلف کشاورزی و صنعت و معدن، خدمات و حتی در بخش خانگی مدنظر داشته باشیم.

اردکانیان در ادامه پیغام خود آورده است: کم آبی، هم ذات ماست و می بایست با این کم آبی سازگار باشیم تا زندگی، توسعه و رفاه، آسایش و امنیت خاطر پایداری را برای خودمان و فرزندانمان رقم بزنیم.

وی ادامه داد: دولت و دولت ها در این زمینه مسوولیت بزرگی دارند اما نقش و سهم عامه مردم و کسانی که دستی بر آتش فرهنگ و فرهنگ سازی دارند در این عرصه حائز اهمیت است.

وزیر نیرو درخواست دیگر خود را توجه مردم به موضوع انرژی دانست و اضافه کرد: عرصه انرژی باید همپای آب در کشور در صرف آن، دقت نظر بیشتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: زمستانی که پشت سر گذاشتیم تلنگری برای ما بود تا در چگونگی مصرف انرژی، برنامه ریزی های دقیق تر و جدی تری داشته باشیم و امید است همراهی های بیشتری در این عرصه صورت گیرد تا کشور ما در سال های پیش رو به خوبی بتواند به همه برنامه های فراوری، توسعه و رفاه خود بپردازد.

اردکانیان در سرانجام ابرز امیدواری کرد که سال جاری، سالی باشد که همه مردم ایران با نشاط و شادابی و سلامتی زندگی خود را سپری نمایند و این توفیق در ایام باقی مانده دولت دوازدهم برایم فراهم باشد تا با کوشش خود شایسته احراز عنوان خدمتگزار صادق برای هم وطنانمان باشم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1523

به "افتتاح 307 پروژه آب، برق و فاضلاب در کشور درسال جهش فراوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح 307 پروژه آب، برق و فاضلاب در کشور درسال جهش فراوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید