افزایش قیمت نفت در بازار جهانی

به گزارش مجله افتخار، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در معاملات امروز بازار جهانی انرژی 71 سنت گران تر شد.

افزایش قیمت نفت در بازار جهانی

به گزارش گروه بین المل خبرنگاران، در معاملات امروز بازار دنیای انرژی قیمت نفت برنت 71 سنت رشد کرد و به 68.27 دلار رسید.

به گزارش بلومبرگ، قیمت نفت آمریکا هم 38 سنت بالا رفت و به 65.17 دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش پایگاه رسمی سازمان کشور های صادرکننده نفت، اوپک، آخرین قیمت ثبت شده برای روز 30 آوریل 65.42 دلار در هر بشکه بوده است.

به گزارش رویترز، دلیل افزایش قیمت نفت در بازار دنیای خوش بینی ها نسبت به فرایند واکسیناسیون در آمریکا و انتشار آمار های خوب مالی از چین بوده است که به بهبود چشم انداز تقاضای نفت در این دو اقتصاد عظیم دنیا تعبیر می گردد.

آنچه که طی روز های گذشته البته از افزایش قیمت جلوگیری نموده شکستن پیاپی رکورد مبتلایان روزانه کرونا در هند به عنوان یکی از عظیم ترین اقتصاد های دنیا است که چشم انداز تقاضا را منفی نموده است.

این کشور سومین وارکننده عظیم نفت در دنیا به شمار می رود. از طرف دیگر افزایش عرضه نفت از سوی کشور های اوپک پلاس هم باعث فشار کاهشی بر قیمت نفت در بازار دنیای شده است.

البته در معاملات امروز قدرت عوامل افزایشی قیمت از طرف آمریکا و چین بر عوامل کاهنده قیمت از سوی هند و اوپک پلاس چربید و قیمت را بالا برد.

بانک آمریکا مدعی است، علیرغم این که شاهد رکورد زدن مبتلایان روزانه به کرونا طی هفته ای که گذشته بوده ایم، اما فرایند واکسیناسیون در بعضی کشور های توسعه یافته باعث شده تا شاهد رشد قیمت نفت در بازار دنیای باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1621

به "افزایش قیمت نفت در بازار جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قیمت نفت در بازار جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید