انتشار اسنادی در توضیح پژوهش با حمایت آمریکا در لابراتوار چینی درباره کروناویروس های خفاش ها

به گزارش مجله افتخار، رسانه اینترسپت گزارش کرد، در بیش از 900 صفحه سند جدیدا منتشر شده جزئیات استفاده یک سازمان آمریکایی حوزه سلامت موسوم به EcoHealth Alliance از بودجه فدرال این کشور با هدف مطالعه ویروس کرونای خفاشها در لابراتوارهای شهر ووهان چین مطرح شده است.

انتشار اسنادی در توضیح پژوهش با حمایت آمریکا در لابراتوار چینی درباره کروناویروس های خفاش ها

بر اساس این گزارش، این حجم انبوه اسناد شامل دو طرح پیشنهادی تامین شده از سوی انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا تحت ریاست آنتونی فائوچی و بعلاوه به روزرسانی های پروژه تحقیقات EcoHealth Alliance است.

طبق این گزارش، یکی از طرح های تامین اقتصادی شده به توضیح تلاشی تحت رهبری پیتر داساک، رئیس EcoHealth Alliance با هدف رصد هزاران نمونه کروناویروس گرفته شده از خفاشها پرداخته است. این تحقیقات بعلاوه شامل رصد افرادی که با حیوانات زنده کار می نمایند هم بوده است.

ریچارد ابرایت، متخصص بیولوژیست مولکولی دانشگاه راتجرز، بعد از آنالیز این اسناد به اینترسپت گفت، کروناویروس های تازه در یک لابراتوار چینی ساخته شدند و سپس به جهت قابلیتشان در آلوده کردن موشهایی تغییر ژنتیک داده شده با سلولهای دارای رسپتورهای نوع انسانی، مورد آزمایش قرار گرفتند.

به گزارش اسپوتنیک، این اسناد پرسشهای دیگری درباره این تئوری که همه گیری ممکن است در اثر یک حادثه در لابراتوار آغاز شده باشد مطرح کردند؛ ایده ای که داساک موکدا رد نموده است.

طبق گزارش مذکور، این طرح های دارای تامین اقتصادی در ابتدا برای یک دوره پنج ساله - از 2014 تا 2019 - اختصاص پیدا کردند. بودجه طرح در سال 2019 تتازه شد اما در آوریل 2020 به وسیله دولت ترامپ معلق شد.

طرح تامین شده دوم هم مبتنی بر یک طرح پیشنهادی 2019 و پیش بینی نماینده اتفاقات آینده است چرا که خواهان به کارگیری منابعی در آسیا برای تدارک برای شیوع یک بیماری تازه است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1737

به "انتشار اسنادی در توضیح پژوهش با حمایت آمریکا در لابراتوار چینی درباره کروناویروس های خفاش ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار اسنادی در توضیح پژوهش با حمایت آمریکا در لابراتوار چینی درباره کروناویروس های خفاش ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید