برای شکست کرونا همه کشورها باید با هم همکاری نمایند

به گزارش مجله افتخار، رئیس جمهور در تماس تلفنی با رئیس جمهور قرقیزستان گفت: بی تردید برای اینکه بتوانیم مردم خود را در برابر این ویروس محافظت کنیم همه کشورها باید همدیگر را کمک نمایند.

برای شکست کرونا همه کشورها باید با هم همکاری نمایند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری خبرنگاران، حسن روحانی روز سه شنبه در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور قرقیزستان با اشاره به موفقیت های ایران در زمینه مبارزه با ویروس کرونا و فراوری تجهیزات مورد احتیاج در این راه توسط شرکت های دانش بنیان، اظهار کرد: بی تردید برای اینکه بتوانیم مردم خود را در برابر این ویروس محافظت کنیم همه کشورها باید همدیگر را یاری نمایند.

روحانی اضافه نمود: برغم محدودیت ها و فشارهای تحمیلی آمریکا علیه ایران، خوشبختانه ما در مبارزه با این ویروس موفقیت های خوبی داشته ایم و همچنین توانستیم به بعضی از کشورهای دوست خود از جمله قرقیزستان در مقابله با این بیماری یاری کنیم.

رئیس جمهور در ادامه با تأکید بر ضرورت توسعه همکاری های دو کشور، اضافه نمود: برای همکاری های مالی نباید منتظر خاتمه کرونا باشیم و می توانیم در چارچوب پروتکل های بهداشتی مبادلات تجاری و همکاری های مالی را افزایش دهیم.

وی با اشاره به تکمیل پروژه مجموعه ورزشی شهر اوش در قرقیزستان با همکاری مهندسان ایرانی ، افزود: برای ارائه خدمات فنی و مهندسی از سوی شرکت های ایرانی به قرقیزستان آمادگی کامل داریم و مهندسان و متخصصان ایرانی در زمینه ساخت نیروگاه و خطوط انتقال نیرو، سدسازی، جاده سازی و پروژ ه های توسعه تاسیسات برق آماده همکاری هستند.

رئیس جمهور قرقیزستان نیز در این گفتگوی تلفنی با تاکید بر توسعه و تعمیق روابط با ایران در همه زمینه ها، گفت: قرقیزستان همواره و همواره برای ایران، دوست و برادر خواهد ماند.

سورونبای جنبکف با قدردانی از ایران به خاطر ارائه یاری های بهداشتی و درمانی به قرقیزستان برای مقابله با بیماری کرونا، اضافه نمود: ایران موفقیت های خوبی در زمینه فراوری تجهیزات مقابله با بیماری کرونا داشته است و خوشحالم که می توانیم احتیاج خود را در این زمینه به وسیله ایران تامین کنیم.

رئیس جمهور قرقیزستان با بیان اینکه همه گیری ویروس کرونا تاثیر بسیار زیادی بر اقتصاد کشورها و اقتصاد جهانی گذاشته، گفت: باید برای توسعه روابط تجاری و مالی و افزایش حجم سرمایه گذاری مشترک کوشش کنیم و همکاری ها در این زمینه را افزایش دهیم.

4082/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1001

به "برای شکست کرونا همه کشورها باید با هم همکاری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای شکست کرونا همه کشورها باید با هم همکاری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید