به اطلاعات آمریکا درباره کرونا اعتماد نکنید

به گزارش مجله افتخار، خبرگزاری خبرنگاران- پیتر دازاک، کارشناس سازمان جهانی بهداشت، در آخرین روز اقامت در چین در صفحه توئیتر خود نوشت: خیلی به اطلاعات آمریکا که به وضوح از بسیاری جهات اشتباه است، اعتماد نکنید.

به اطلاعات آمریکا درباره کرونا اعتماد نکنید

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه از ووهان، یکی از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت که برای تحقیق درباره منشأ ویروس کرونا به ووهان چین آمده اند، روز چهارشنبه در واکنش به انتقاد های واشنگتن، موثق بودن اطلاعات آمریکا را در مورد همه گیری زیر سوال برد.

پیتر دازاک، در آخرین روز اقامت خود در چین در صفحه توئیتر خود نوشت: خیلی به اطلاعات آمریکا که به وضوح از بسیاری جهات اشتباه است، اعتماد نکنید.

این کارشناس سازمان جهانی بهداشت در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که ظاهرا روز گذشته از نتیجه گیری های اولیه کارشناسان سازمان جهانی بهداشت استقبال نکرد، این سخنان را گفت.

تیم کارشناسان بین المللی پس از یک ماموریت چهار هفته ای در ووهان که زمانی کانون همه گیری ویروس کرونا بود، روز سه شنبه گفت قادر به کشف منشأ ویروس کرونا که شیوع آن در سراسر جهان همچنان ادامه دارد، نیست.

با این حال، کارشناسان سازمان جهانی بهداشت فرضیه نشت ویروس کرونا از یک آزمایشگاه در این شهر را که آمریکا زمانی از آن حمایت می کرد، بسیار بعید دانستند.

پیتر دازاک، نویسنده این توئیت، رئیس انجمن EcoHealth Alliance است. این انجمن که در آمریکا مستقر است، در زمینه پیشگیری از بیماری ها تخصص دارد و در برخی پروژه ها با این موسسه ویروس شناسی همکاری داشته است.

دولت جدید جو بایدن روز سه شنبه از تئوری نشت این ویروس از یک آزمایشگاه که به ویژه مایک پمپئو، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا از آن دفاع می کرد، فاصله گرفت. با این حال، به نظر می رسد که به نتیجه گیری های اولیه کارشناسان سازمان جهانی بهداشت بدبین است و خواستار آن شد که این نتیجه گیری ها به تایید دستگاه های آمریکایی برسد.

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت قرار است روز چهارشنبه از چین بروند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1428

به "به اطلاعات آمریکا درباره کرونا اعتماد نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به اطلاعات آمریکا درباره کرونا اعتماد نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید