جزئیات پاداش صرفه جویی مصرف برق تا 20 برابر ، پاداش ماهانه مشترکان برق خانگی در منطقه ها عادی و گرمسیری چگونه محاسبه می شود؟

به گزارش مجله افتخار، قرار است تمام مشترکان برق کشور در هر پلکان مصرفی، بتوانند از طرح های تشویقی وزارت نیرو در قبوض خود بهره مند شوند، فقط و فقط به شرط آنکه نسبت به میزان مصرف برق خود در زمان مشابه سال گذشته، کاهش مصرف داشته باشد.

جزئیات پاداش صرفه جویی مصرف برق تا 20 برابر ، پاداش ماهانه مشترکان برق خانگی در منطقه ها عادی و گرمسیری چگونه محاسبه می شود؟

به گزارش خبرنگاران، هشتم اردیبهشت ماه بود که علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو خبر از یک مژده برقی به مردم در روزهای بعد داد.

این خبر خوش برقی که آغاز طرح سراسری پاداش صرفه جویی برق از ابتدای خردادماه بود، سه روز بعد (11 اردیبهشت ماه) از سوی وزیر نیرو اعلام رسمی شد.

طبق این طرح، قرار است تمام مشترکان برق کشور در هر پلکان مصرفی، بتوانند از طرح های تشویقی وزارت نیرو در قبوض خود بهره مند شوند، فقط و فقط به شرط آنکه نسبت به اندازه مصرف برق خود در زمان مشابه سال گذشته، کاهش مصرف داشته باشد.

جزئیات طرح پاداش کاهش مصرف برق

پاداش هر مشترک که نسبت به مصرف خودش در زمان مشابه سال قبل، صرفه جویی داشته باشد، به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف محاسبه می شود، به طوری که هرچه مشترک کم مصرف تر باشد و مصرف بهینه تری داشته باشد، بابت هر کیلووات ساعت صرفه جویی نیز، پاداش بیشتری می گیرد.

در واقع بیشترین اندازه پاداش صرفه جویی که برابر با 2000 تومان در هر کیلووات ساعت است، به مشترکانی تعلق می گیرد که مصرف آنها کمتر از نصف الگوی مصرف باشد.

اگرچه الگوی مصرف برای منطقه ها عادی 300 کیلووات ساعت در ماه (به ازای هر خانوار) است، اما این اندازه در منطقه ها گرمسیر 10 برابر یعنی 3000 کیلووات ساعت در ماه است.

همچنین امکان دریافت پاداش با اندازه صرفه جویی ممکن در این منطقه ها، بسیار بیشتر از منطقه ها عادی است؛ به طوریکه طبق پیش بینی وزارت نیرو، اگر هر مشترک در منطقه ها گرمسیر، یکی از کولرهای گازی که سال گذشته استفاده می کرد را از مجموع کولرهای گازی خود، خاموش نگه دارد، ماهانه تا یک میلیون تومان پاداش صرفه جویی در مصرف برق دریافت خواهد کرد و حتی بیش از این رقم نیز امکان دریافت پاداش در منطقه ها گرمسیر وجود دارد.

این طرح با طرح پاداش صرفه جویی که در تابستان 1401 اجرا شد دو تفاوت عمده و مهم دارد. اول آنکه در طرح سال گذشته، تنها مشترکینی می توانستند از پاداش صرفه جویی بهره مند شوند که اندازه مصرف آنها در یک ماه، کمتر از الگوی مشخص شده باشد و دوم آنکه اندازه سقف پاداش در نظر گرفته شده به ازای هر کیلووات ساعت 500 تومان یعنی 5 برابر قیمت میانه فروش هر کیلووات ساعت برق بود. اما در طرحی که برای فصل گرم سال 1402 اجرا خواهد شد (از ابتدای خرداد تا سرانجام شهریور) تمامی مشترکان، حتی مشترکان پرمصرف هم می توانند با کاهش مصرف نسبت به سال گذشته، از پاداش صرفه جویی بهره مند شوند و همچنین، اندازه پاداش ها تا 20 برابر قیمت میانه فروش هر کیلووات ساعت برق خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1402 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 2196

به "جزئیات پاداش صرفه جویی مصرف برق تا 20 برابر ، پاداش ماهانه مشترکان برق خانگی در منطقه ها عادی و گرمسیری چگونه محاسبه می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات پاداش صرفه جویی مصرف برق تا 20 برابر ، پاداش ماهانه مشترکان برق خانگی در منطقه ها عادی و گرمسیری چگونه محاسبه می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید