حال مالی مردم خوب نیست ، دغدغه اول و آخر ما باید معیشت مردم باشد

به گزارش مجله افتخار، رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حال مالی مردم و کشور خوب نیست، گفت: دغدغه اول و آخر ما باید اقتصاد و معیشت مردم باشد.

حال مالی مردم خوب نیست ، دغدغه اول و آخر ما باید معیشت مردم باشد

به گزارش خبرنگاران از فارس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس امروز (یکشنبه 8 تیر) در آئین بهره برداری از عظیمترین مرکز داده منطقه غرب و شمال غرب کشور گفت: حال مالی مردم و کشور خوب نیست. و موضوعاتی را درباره معیشت مردم می شنویم که ای کاش نمی دیدیم و نمی شنیدیم چرا که خیلی از آنها واقعیت تلخی هستند.

وی اضافه نمود: این روزها در رسانه ها از اجاره پشت بام ها گفته می گردد ضمن اینکه در حوزه مسکن مردم دغدغه جدی و قابل توجهی دارند.

دغدغه اول و آخر ما باید معیشت مردم باشد

رئیس مجلس توضیح داد: وظیفه همه ما به عنوان خدمتگزار مردم آن است که دغدغه اول و آخر ما در شرایط فعلی توجه به اقتصاد و معیشت مردم باشد.

قالیباف گفت: مردم ما هرگز هیچ اختلاف و تنش و دعوای حیدری و نعمتی را از کسی قبول نمی نمایند. ضمن اینکه مردم امروز از همه ما یک توقع دارند که آن توقع کار صادقانه و کوشش خوب و کار نیک است که بتوانیم مسائل آنها را برطر ف کنیم.

وی گفت: مردم ما قانع هستند و همین که این حس در آنها بوجود بیاید و این امنیت در آنها باشد که ما به درستی در حال مدیریت هستیم و ما کوشش می کنیم و آنها هم این موضوع را در زندگی لمس نمایند ممنون دار مدیران خواهند بود.در غیر این صورت از ما راضی نخواهند بود.

وی اضافه نمود: حضورم در جلسه امروز به این دلیل است که مجموعه ای در حال افتتاح است که می تواند در کمترین زمان ممکن با بیشترین تاثیرگذاری در همه جغرافیای کشور با شفافیت، عدالت و با کمترین زمان ممکن و با مالی ترین روش مسائل نابسامانی های مالی کشور را حل و فصل کند.

باید راه بسیار کوتاهی را طی کنیم که به عظیمترین دستاوردها برسیم

رئیس مجلس با بیان اینکه وقتی حرف از اقتصاد دیجیتالی می زنیم یعنی آنکه فرصت عظیمی در اختیارمان است که جبران عقب ماندگی های گذشته را انجام می دهد.ما باید راه بسیار کوتاهی را طی کنیم که به عظیمترین دستاوردها برسیم.

قالیباف گفت: اگر غفلت کنیم طبیعتا فاصله مان نسبت به بقیه جهان بیشتر شده و این شکاف دیجیتالی خواهد بود و عقب ماندگی مان از بقیه جهان بیشتر خواهد شد لذا این موضوع هم یک فرصت عظیم برای جبران گذشته مان است و امروزمان را با سرعت بیشتری حرکت کنیم و هم اینکه خطری که اگر نسبت به آن غفلت کنیم آسیب عظیمی هم به ما وارد خواهد شد.

وی گفت: ما در کشورمان دو جور می توانیم نگاه کنیم؛ نگاه اول آن است که جوانان ما که هم اکنون در حوزه اشتغال دچار مشکل هستند را به عنوان یک تهدید ببینیم ولی از منظر دیگر نیروی جوان، تحصیلکرده و آشنا به این فضای اقتصاد دیجیتالی را اهمیت داده و بدانیم که آنها به عنوان عظیمترین سرمایه این عرصه هستند.

رئیس مجلس گفت: امروز جهان لحظه شماری می نماید برای چنین ظرفیت و منابع انسانی. لذا ما در زمره کشورهایی هستیم که بین 5 تا 10 کشور جهان از منظر ظرفیت نیروی انسانی هستیم که می توانیم از این فرصت حداکثر استفاده را داشته باشیم.

قالیباف اضافه نمود: مجلس یازدهم نگاه و راستاش اینگونه است که باید در این راه یاری به همه عزیزان در بخش های مختلف دولتی و خصوصی و شرکت های عظیم و کوچک و روستائیان که در حال ساخت صنایع دستی و به دنبال معرفی اش به بازارهای جهانی است و بتواند هنرش را نشان دهد و اقتصاد و فرهنگش را منتقل کند در خدمت همه آنها هستیم.

وی گفت: من به عنوان یک خدمتگزار و مدیر قبل از اینکه به عنوان یک نماینده مردم عزیزمان وارد مجلس شوم این حس را داشتم که در ابتدای قرن 21 که توفیق خدمت در مرکز نیروی انتظامی داشتیم به این اهمیت پی بردم که در مدیریت، شفافیت، سلامت، سرعت و خدمت و در کوچک سازی و کارآمد سازی آثار متعددی در اقتصاد دیجیتال وجود دارد.

قالیباف گفت:در سال های خدمت در شهرداری تهران نیز به حوزه های دیجیتالی توجه ویژه ای کردیم. تهران که از 70 کیلومتر فیبرنوری برخوردار بود، امروز بیش از 2 هزار کیلومتر فیبر نوری دارد و همه شهرها می توانند این راستا را طی نمایند.

مجلس آماده اصلاح قوانین و برطرف خلاء های قانونی است

قالیباف تاکید نمود: یک کار پیروز زمانی اتفاق می افتد که ما همه باهم همدل و همزبان شویم، به هردوی اینها احتیاج داریم. همه ما باید در ارتباط با رفتارهای خارج از قانون و مسائلی که در حوزه ساختارهایی که برای ما پیش بینی می گردد، تابع قانون باشیم و به قانون احترام بگذاریم. اگر احساس می گردد که قانون احتیاج به اصلاح دارد به سرعت مطرح گردد، ما در مجلس خدمتگزاریم و آماده برطرف خلاء های قانونی و اصلاح قوانین هستیم.

رئیس مجلس یادآور شد: تحول در مجلس یازدهم مبتنی بر شفاف سازی، هوشمندسازی، مردمی سازی و کارآمدسازی است. حوزه فضای مجازی نیز اگر از این 4 شاخص برخوردار باشد، نه تنها به جلوگیری از فساد یاری می نماید، بلکه موجب ارتقای مدیریت و اثرگذاری و اثربخشی می گردد. اقتصاد مقاومتی نیز به معنای مردمی سازی و اقتصاد دیجیتال است. تمام بخش های دولتی، خصوصی و حتی شورای عالی فضای مجازی که مسئولیت سیاستگذاری و نظارت و راهنمایی کلان این حوزه را دارد، می تواند در این راستا تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و آسیب های ناشی از آن گفت: هرچند بخشی از کسب وکارها و حوزه ها با شیوع این بیماری آسیب دیدند، اما برای فضای مجازی فرصتی ایجاد شد که باید حداکثر استفاده را از آن ببریم. در حوزه آموزش و راه اندازی سامانه شاد اقداماتی انجام گرفت، اما با توجه به توسعه عدالت آموزشی باید خدمات قابل توجهی به مردم به ویژه روستانشینان و حاشیه نشینان که از امکاناتی چون موبایل هوشمند برخوردار نیستند، ارائه گردد.

قالیباف تاکید نمود: از سوی دیگر برای توسعه عدالت آموزشی، شرکت هایی که دارای تعهدات اجتماعی هستند، می توانند به مردم مناطق محروم در این زمینه یاری نمایند. شرکت های دانش بنیان نیز در این زمینه تاثیرگذار هستند.

اولویت مجلس یازدهم برای معیشت، اشتغال و اقتصاد مناطق محروم

رئیس قوه مقننه گفت: مجلس یازدهم موضوع معیشت، اشتغال و اقتصاد را با اولویت مناطق محروم و حاشیه شهر در دستور کار قرار داده و معتقد است تقویت این راستا کوتاهترین، عادلانه ترین و مالی ترین راه متناسب با شرایط فعلی کشور است.

وی یادآور شد: سهم ما در GDP حدود 5 درصد است، در حالی که اقتصاد بسیاری از کشورها بیش از 15 درصد سهم دارند. ما به یاری نیروی انسانی و منابع غنی با همدلی و همزبانی باید در راستا پیشرفت حرکت کنیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1042

به "حال مالی مردم خوب نیست ، دغدغه اول و آخر ما باید معیشت مردم باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حال مالی مردم خوب نیست ، دغدغه اول و آخر ما باید معیشت مردم باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید