خبرنگاران تامین برق عشایر با استفاده از مولدهای کوچک خورشیدی

به گزارش مجله افتخار، تهران - خبرنگاران - رییس سازمان امور عشایر ایران گفت: تحویل 20 هزار دستگاه پنل و مولد خورشیدی کوچک قابل حمل به عشایر برای تامین برق، یکی از اقدام های مهم حمایتی است که به نتیجه خواهد رسید.

خبرنگاران تامین برق عشایر با استفاده از مولدهای کوچک خورشیدی

به گزارش خبرنگار مالی خبرنگاران، شاهپور علایی مقدم روز سه شنبه در مراسم افتتاح طرح های ملی صنعت برق کشور با سرمایه گذاری یک هزار و 345 میلیارد تومانی با حضور رضااردکانیان وزیر نیرو در محل مرکز پایش صنعت برق ایران اضافه نمود: تا قبل از سال 99 حدود 38هزار دستگاه مولد کوچک خورشیدی قابل حمل بین عشایر توزیع شده بود اما اکنون و در سال جدید توجه ویژه ای به این عشایر شده است و قرار است 20 هزار دستگاه تحویل گردد.

وی ادامه داد: تحویل این تعداد مولد خورشیدی کوچک قابل حمل علاوه برتامین روشنایی حداقلی برای این بخش از جامعه می تواند به توسعه امر آموزش بچه های عشایر یاری موثری داشته باشد.

رییس سازمان امورعشایری ایران خاطرنشان ساخت: جمعیت عشایر بر اساس آخرین آمار 246 هزار خانوار معادل جمعیت 1.2 میلیون نفر هستند که در 59 درصد مساحت کشور پراکنده اند.

علایی مقدم اضافه نمود: عشایر از 84 میلیون هکتار مرتع کشور حدود 34 میلیون آن را در اختیار دارند و 22 میلیون رأس دام در اختیار دارندو این درحالی است که احتیاج کل کشور به گوشت قرمز حدود 880 هزار تن است که از این میزان 25 درصد معادل 200 هزار تن توسط عشایر تأمین می گردد.

وی در پاسخ به سووال خبرنگار مالی خبرنگاران گفت: عشایر برای حفاظت از امنیت غذایی و توسعه پایدار و حفظ محیط زیست وخودکفایی گوشت قرمز و حفظ مراتع کشور کوشش می نمایند و در جهت ارائه خدمات مطلب به این بخش از جامعه و براساس آیین نامه ساماندهی که ماده 5 آن دستگاه های اجرایی مکلف شده اند همان شاخص هایی که برای برخوداری از زندگی روستایی هست برای عشایر هم تدوین گردد این طرح سال جاری اجرایی شد.

رییس سازمان امورعشایری اضافه نمود: با توجه به اینکه عشایر به دلیل کوچ دسترسی به برق نداشته اند با یک ابتکار جدید و با استفاده از فناوری های روز نسبت به تامین برق با استفاده مولدهای کوچک خورشیدی قابل حمل با یاری وزارت نیرو و مجری طرح برق رسانی روستایی اقدام شد تا هم بتوانند از قابلیت تلفن همراه برای اطلاع داشتن از آگاهی های مورد احتیاج و هم روشنایی حداقلی و نیز آموزش فرزندان استفاده گردد.

علایی مقدم با بیان اینکه سال های قبل تعداد این مولد ها بسیار ناچیز بود، گفت: سال جاری 20 هزار خانوار عشایری از این نعمت برخودار خواهند شد و از این مزیت برای پیش آگاهی از شرایط جوی و سایر آگاهی های مورد احتیاج برخودار خواهند شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 خرداد 1400 بروزرسانی: 19 خرداد 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1593

به "خبرنگاران تامین برق عشایر با استفاده از مولدهای کوچک خورشیدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تامین برق عشایر با استفاده از مولدهای کوچک خورشیدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید