خبرنگاران سفیرایران: سند همکاری جامع با چین الگویی برای دیگر کشورها تلقی می گردد

به گزارش مجله افتخار، اسلام آباد - خبرنگاران - سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان گفت: امضای سند همکاری های جامع ایران و چین می تواند به الگوی شاخص برای همکاری بلند مدت دوجانبه و یا چندجانبه با دیگر کشورها معرفی گردد.

خبرنگاران سفیرایران: سند همکاری جامع با چین الگویی برای دیگر کشورها تلقی می گردد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگاران، سید محمدعلی حسینی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و چین همزمان با پنجاهمین سالگرد تاسیس روابط دیپلماتیک میان دو کشور برنامه جامع همکاری های 25 ساله را امضا کردند.

وی اضافه کرد: براساس این سند، حمل و نقل، صنعت، انرژی و فن آوری از مهم ترین حوزه های همکاری ایران و چین خواهد بود.

سفیر ایران در پاکستان تاکید نمود: سند جامع همکاری های ایران و چین هرگز علیه کشور ثالثی نیست بلکه می تواند یک الگوی شاخص برای تعمیق همکاری های بلندمدت دوجانبه و چندجانبه میان جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورها باشد.

هفتم فروردین سال جاری و در جریان سفر وانگ یی عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین به تهران سند همکاری های ایران و چین به امضای وزیران خارجه دو کشور رسید.

سابقه این سند به سفر رسمی شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین به تهران برمی شود که در جریان آن جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین با صدور بیانیه ای، سطح روابط دو کشور را به مشارکت جامع راهبردی ارتقاء دادند.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1524

به "خبرنگاران سفیرایران: سند همکاری جامع با چین الگویی برای دیگر کشورها تلقی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سفیرایران: سند همکاری جامع با چین الگویی برای دیگر کشورها تلقی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید