درمان کم شنوایی با استفاده از سلول های بنیادی، نتیجه پیروز در افزایش آستانه شنوایی

به گزارش مجله افتخار، مدیر بانک خون رویان گفت: طرحی را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران برای درمان کم شنوایی با استفاده از سلول های بنیادی تعریف کرده ایم.

درمان کم شنوایی با استفاده از سلول های بنیادی، نتیجه پیروز در افزایش آستانه شنوایی

مرتضی ضرابی مدیر بانک خون رویان در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، درباره استفاده از سلول های بنیادی برای درمان کاهش شنوایی مادرزادی در بچه ها، گفت: این موضوع یکی از کارهایی است که در دنیا در مرحله کارآزمایی بالینی واقع شده است.

وی گفت: برای درمان بچه های که دچار کاهش شنوایی مادرزادی هستند، سلول بنیادی خون بند ناف استفاده شده و تا به امروز چند گزارش درباره نتایج این تحقیقات به صورت رسمی منتشر شده است.

به گفته ضرابی، این تحقیقات نشان داده سلول های بنیادی به میزان زیادی مشکل کاهش شنوایی را برطرف کرده اند و حتی در مواردی که نیاز به کاشت حلزون بوده است، توانسته اند به میزان زیادی در افزایش آستانه شنوایی موثر باشند.

طرح درمان کم شنوایی با سلول بنیادی تعریف شد

مدیر بانک خون رویان شرح داد: ما هم در رویان در این زمینه طرحی را با همکاری با دانشگاه علوم پزشکی ایران تعریف کرده ایم که البته طرح هنوز آغاز نشده است.

ضرابی اضافه نمود: این طرح جزء کارهایی است که در دنیا در بحث درمان کم شنوایی در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم برای بیمارانی که دچار مشکل کاهش شنوایی هستند، اقداماتی را آغاز کنیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1003

به "درمان کم شنوایی با استفاده از سلول های بنیادی، نتیجه پیروز در افزایش آستانه شنوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان کم شنوایی با استفاده از سلول های بنیادی، نتیجه پیروز در افزایش آستانه شنوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید