درودگر: از من خواستند اما برای ریاست فدراسیون ثبت نام نمی کنم، برای قبول مسئولیت باید وجدان هم داشته باشید

به گزارش مجله افتخار، صادق درودگر، رئیس سازمان مالی فدراسیون فوتبال در حالی که معتقد است قدرت اداره این فدراسیون را دارد، اما می گوید قصدی برای ورود به انتخابات ندارد.

درودگر: از من خواستند اما برای ریاست فدراسیون ثبت نام نمی کنم، برای قبول مسئولیت باید وجدان هم داشته باشید

صادق درودگر در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران در خصوص درخواست بعضی افراد برای حضورش در انتخابات فدراسیون فوتبال و ثبت نام برای کاندیداتوری ریاست این فدراسیون گفت: بله، درست است. برای ثبت نام در انتخابات فدراسیون فوتبال و کاندیداتوری ریاست این فدراسیون دوستانی به من گفتند که برای تصدی پست ریاست ثبت نام کنم، اما بنده بنا به دلایلی قبول نکردم. معتقدم فوتبال پدیده ای است که جایگاهش از نقطه نظر اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، مالی و ورزشی بسیار بالاست. در کشورهای منطقه مانند عربستان، قطر، امارات متحده عربی یا سایر کشورهای حوزه خلیج فارس می بینیم که شیوخ آنها چگونه در فوتبال پول خرج می نمایند و مسئولیت های مستقیم دارند. یا در کشورهایی چون ازبکستان و ترکیه می بینیم که دولت ها مستقیماً از فوتبال حمایت می نمایند.

وی اضافه کرد: به نظرم کسی باید وارد فدراسیون فوتبال گردد و ریاست را بر عهده بگیرد که با بدنه دولت و نهاد حاکمیت، دستگاه های نظارتی، نیروهای ضابط ارتباط مستقیم داشته باشد. فوتبال باید درست اداره گردد. من به لحاظ فنی مدیریت نه تنها عیبی در خودم نمی بینم، بلکه در مقایسه با بعضی از افراد که کاندیدا هستند قدرت این کار را هم دارم. البته بسیاری از افراد مانند آقای نبی و آذری و بعضی افراد توانمند در هیئت ها و باشگاه ها هم شاید به همین دلیل در شک و دودلی برای کاندیدا شدن هستند، اما واقعیت این است که وقتی شما مسئولیتی را قبول می کنید باید وجدان هم داشته باشید. اینکه آیا می توان فوتبال را به درستی مدیریت کرد یا خیر. دوست ندارم فوتبال را با توجه به محدودیت های موجود نقره ای اداره کنم.

رئیس سازمان مالی فدراسیون فوتبال توضیح داد: فوتبال را می توان به سه نوع مدیریت طلایی، نقره ای یا برنزی مدیریت کرد. هیچ کس هم نیست که ارزیابی کند شما طلایی مدیریت نموده اید یا برنزی، اما چیزی به اسم وجدان باید در شما وجود داشته باشد. وقتی خیلی از استان های ما حتی آموزشگاه و زیرساختی برای فوتبال ندارند، باید حداقل کسی به فوتبال بیاید که بتواند این تحولات را ایجاد کند. البته اگر قرار باشد کسی بیاید و انتخاب گردد و نتواند این ارتباط را برقرار کند، شاید نظر خود را تغییر دهم.

درودگر با اشاره به رؤسای قبلی فدراسیون فوتبال گفت: ما در گذشته آتابای و مبشر را در فدراسیون فوتبال داشتیم و بعد از انقلاب هم آقایان صفایی فراهانی و دادکان رئیس فدراسیون شدند که تحولاتی را در فوتبال ایجاد کردند. حتی آقای تاج با یک تلفن می توانست بسیاری از مسائل را حل نماید، چون ارتباط مستقیم با دولتی ها و بخش انتظامی داشت و برای اداره فوتبال در بدترین شرایط از ارتباطات خود به بهترین وجه استفاده می کرد. فوتبال کشور در ساختار فدراسیون، سازمان لیگ فوتبال و فوتسال، مرکز ملی فوتبال، نیازمند سالانه 250 میلیارد تومان بودجه است که در شرایط کنونی من این ارتباطات را ندارم.

وی اضافه کرد: در مدیریت داخلی فوتبال به خودم اعتقاد دارم، اما بخش بزرگی از مدیریت فوتبال مربوط به موارد خارج از حوزه فنی است. در مدیریت داخلی فوتبال می توانم به بهترین شکل مانند دوران حضورم در فوتسال، باشگاه های ملوان و نساجی یا سازمان مالی فدراسیون فوتبال کار را پیش ببرم و فوتبال را درست اداره کنم، اما موارد دیگری نیز وجود دارد که برای پیشرفت فوتبال بسیار مؤثر است.

درودگر گفت: بعضی دوستان از من خواهش کردند که وارد انتخابات شوم. حتی خیلی از افرادی که در تأیید صلاحیت ها مؤثر هستند، به من گفتند که از این لحاظ هم مسئله ای ندارم و می توانم وارد انتخابات شوم، اما دوست ندارم انتخابی کنم که فوتبال به درستی و در عالی ترین شکل آن مدیریت نگردد. به نظرم افردی باید وارد شوند که قدرت ارتباط با خارج از بدنه فوتبال را دارند و اگر فوتبالی هم باشند که چه بهتر و آنها بهتر می توانند فوتبال را اداره نمایند. اگر هم لازم بود ما هم در گوشه کنار به آنها یاری می کنیم. بنابراین برای پست ریاست در انتخابات ثبت نام نخواهم کرد، اما سعی می کنم در بخش های دیگر وارد انتخابات شوم.

رئیس سازمان مالی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که آیا دوستانی که از او خواستند برای نامزدی در پست ریاست وارد انتخابات گردد محمدرضا ساکت و بعضی مسئولان در فدراسیون فوتبال بودند، گفت: خیر، آقای ساکت نبودند. بعضی از افراد مجمع و چند مدیر باشگاه و افراد فوتبالی این درخواست را داشتند.

درودگر در واکنش به اینکه منظور خودش از افراد نزدیک به دولت و حاکمیت که فوتبالی هم باشند و پیشنهاد حضورشان در انتخابات را داده چه کسانی هستند، گفت: افرادی را می شناسم که می توانند به فوتبال یاری نمایند. چنانچه آقای بهاروند نتواند کاندیدای ریاست گردد، پیشنهاد من آقایان دادکان، قریب و اسلامیان هستند که سال ها در مدیریت فوتبال حضور داشتند و مدیریت نموده اند. امثال این عزیزان هستند و باید دید که تصمیم گیری سازماندهی چگونه خواهد بود. خوشبختانه مدیران باشگاه ها و رؤسای هیئت های فوتبال در این موضوع و این انتخابات بسیار فعال شده اند و بی شک این انتخابات بسیار متفاوت خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 755

به "درودگر: از من خواستند اما برای ریاست فدراسیون ثبت نام نمی کنم، برای قبول مسئولیت باید وجدان هم داشته باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درودگر: از من خواستند اما برای ریاست فدراسیون ثبت نام نمی کنم، برای قبول مسئولیت باید وجدان هم داشته باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید