هدف قانون جدید آمریکایی و تشدید اقدامات خصمانه علیه سوریه

به گزارش مجله افتخار، یک رسانه عربی از قانون جدیدی از سوی آمریکا با هدف منزوی کردن دمشق و اعمال تحریم های شدید علیه سوریه پرده برداشت.

هدف قانون جدید آمریکایی و تشدید اقدامات خصمانه علیه سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رای الیوم در گزارشی از تحرکات جدید آمریکا علیه دولت سوریه با هدف انزوا و تحریم آن که مانع دولت آینده آمریکا می گردد، پرده برداشت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

رای الیوم نوشت: در مجلس نمایندگان آمریکا قانونی بی سابقه ضد سوریه از نظر تحریم ها علیه دولت و ملت سوریه مورد آنالیز قرار گرفته است که با این قانون، دولت آینده آمریکا از هر گونه تعامل با دولت سوریه و بشار اسد رئیس جمهور سوریه منع می گردد.

طبق قانون جدید که کمیته مطالعات در حزب جمهوریخواه در 32 صفحه و از سوی 150 نماینده به کنگره ارائه شده است شامل بسته های بی سابقه ای از تحریم ها و فهرستی از محدودیت های دولت آمریکا در تعامل با سوریه از جمله در زمینه به رسمیت شناختن مشروعیت نظام سوریه است.

طبق این قانون حق بشار اسد رئیس جمهور سوریه برای نامزدی در هرگونه انتخابات آینده هم برای دولت آینده آمریکا و اینکه این را به رسمیت بشناسد، منع شده است.

قانون جدید دولت آمریکا اجازه ایجاد مناطق مالی خارج از مناطق تحت کنترل دولت سوریه و برقراری روابط تجاری با آمریکا را می دهد که معنایش محاصره نود درصد از ملت سوریه در مناطق تحت کنترل دولت در مقابل حمایت از مناطقی است که تحت کنترل جبهه تروریستی النصره و گروههای مسلح وابسته به ترکیه قرار دارند.

براساس این قانون تحریم هایی علیه بانک های مرتبط با با دولت سوریه در لبنان، اردن، امارات، کشورهای حاشیه خلیج فارس و چین و هر کشور دیگری اعمال می گردد.

رای الیوم بیان نمود: واضح است که این قانون، سیاست ایالات متحده آمریکا در سوریه را تعیین می نماید که در راستای براندازی دولت بشار اسد و نظام سوریه باشد و این هدفی است که آمریکا 10 سال است نتوانسته است آن را محقق کند و با منزوی کردن سوریه و اعمال تحریم ها به دنبال آن است و شاید این اقدامات در چارچوب کوشش دولت ترامپ برای کارشکنی در جهت جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا است در صورتی که در راستای کوششها برای تحقق حل و فصل بحران سوریه حرکت کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1322

به "هدف قانون جدید آمریکایی و تشدید اقدامات خصمانه علیه سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدف قانون جدید آمریکایی و تشدید اقدامات خصمانه علیه سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید