رویترز گزارش کرد؛ عربستان به حمله پهپادی یمن اذعان کرد

به گزارش مجله افتخار، به گفته خبرگزاری رویترز، یک مقام مسئول در عربستان سعودی به حمله پهپادی ارتش یمن که امروز اعلام شد، اذعان کرد.

رویترز گزارش کرد؛ عربستان به حمله پهپادی یمن اذعان کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ارتش یمن امروز از بزرگ ترین حمله پهپادی به اهدافی سعودی در عمق خاک عربستان خبر داد و اعلام کرد که یک پایگاه نفتی در جنوب شرق عربستان را هدف قرار داده است.

رویترز ساعتی بعد از این خبر به نقل از یک منبع سعودی این خبر را تأیید کرد.

رویترز به نقل از این منبع که نامش را فاش نکرد، نوشت، یک منبع سعودی به حمله حوثی ها به حوزه نفتی الشیبه اذعان کرد و گفت که خسارت سطحی به ایستگاه گاز وارده آمده است.

رویترز به نقل از این منبع نوشت: حمله به حوزه نفتی شیبه احتمالاً با سه پهپاد انجام شده... هیچ تلفات انسانی در پی نداشته و حریق نیز اطفاء شده است.

این منبع همچنین مدعی شده که این اتفاق، هیچ تأثیری بر روند تولید نفت در این ایستگاه نداشته است.

حوزه نفتی الشیبه در جنوب شرق عربستان سعودی و در ده کیلومتری مرز جنوبی امارات واقع شده و روزانه 600 هزار بشکه نفت مرغوب از آن استخراج می شود که ارزش آن 50 میلیون دلار در یک روز است. در این حوزه نفتی هزار نفر سکونت دارند. روزنامه گاردین انگلیس درباره آن نوشته که ارزش این حوزه نفتی، در حد یک معدن طلا است.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز اعلام کرد که ارتش یمن با ده فروند پهپاد تهاجمی، تأسیسات نفتی آرامکو را در نزدیکی مرز امارات هدف قرار داده و این عملیات در چارچوپ عملیات بازدارنده شماره یک است (جزئیات بیشتر).

موقعیت پالایشگاه الشیبه

بنا بر اعلام شبکه المسیره، به گفته وی در این عملیات حوزه نفتی و پالایشگاه الشیبه از شرکت های وابسته به آرامکو در شرق عربستان و در نزدیکی مرز امارات (10 کیلومتری مرز امارت ابوظبی) هدف قرار گرفته است. ارتش یمن همچنین از شرکت های خارجی خواست که از اهداف مهم در عربستان سعودی خارج شوند و از آن دوری کنند.

روز گذشته نیز ارتش یمن با پهپادهای قاصف، فرودگاه أبها در جنوب عربستان سعودی را هدف قرار دادند و تردد هوایی را در آن مختل کردند. اما تلویزیون رسمی سعودی عصر دیروز مدعی شد که ارتش سعودی پیروز شده با پهپادهای یمنی مقابله کند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 393

به "رویترز گزارش کرد؛ عربستان به حمله پهپادی یمن اذعان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز گزارش کرد؛ عربستان به حمله پهپادی یمن اذعان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید