زمان آغاز واکسیناسیون کرونا در جهان

به گزارش مجله افتخار، به گزارش خبرنگاران به نقل از فایننشال تایمز، تزریق بین المللی نخستین واکسن برای مقابله با کووید 19 طی چند هفته آینده آغاز می شود. این در حالی است که مقامات بهداشتی در هر دو سوی اقیانوس آتلانتیک اطمینان دارند که فرایند واکسیناسیون قبل از سرانجام سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

زمان آغاز واکسیناسیون کرونا در جهان

پیش بینی می شود انگلیس نخستین کشوری باشد که واکسن توسعه یافته در بیوان تک و فایزر را تایید کند و احتمالاً واکسیناسیون با آن از 7 دسامبر (17 آذرماه جاری) آغاز خواهد شد. همچنین تخمین زده می شود اندکی پس از برگزاری جلسه مشاوره سازمان غذا و دارو آمریکا در 10 دسامبر (20 آذرماه جاری) واکسن مذکور در این کشور نیز تایید شود.

آنتونی فائوچی رئیس انستیتو ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا روز گذشته به شبکه خبری ان بی سی گفت: به طور حتم واکسیناسیون بخشی از افراد با اولویت بالا قبل از پایان دسامبر انجام می شود.

از سوی دیگر مقامات آلمانی نیز طی روزهای گذشته اعلام کردند پس از تایید قانونگذاران اروپایی، واکسیناسیون شهروندان از ماه آینده میلادی آغاز می شود.

ینز اشپان وزیر بهداشت آلمان در یک برنامه رادیویی گفت: از امروز پیش بینی می کنیم واکسن بیوان تک تا اواسط دسامبر تایید شود.

طبق اسناد رصد شده، آژانس دارویی اروپا که وظیفه تایید داروها در سراسر این اتحادیه را برعهده دارد، از ماه آینده درباره تایید واکسن بیو ان تک و فایزر و رقیب آن یعنی مدرنا تصمیم گیری می کند. تایید واکسن ها در ماه آینده راستا را برای واکسیناسیون 27 کشور این منطقه، قبل از پایان سال جاری میلادی فراهم می کند.

با این وجود موانع زیادی در زمانبندی واکسیناسیون وجود دارد و همین امر ممکن است اختلالی در فرایند ایجاد کند. از سوی دیگر انگلیس تا یکم ژانویه (تکمیل شدن فرایند برگزیت) موظف به رعایت قوانین آژانس دارویی اروپا است.

البته سازمان ناظر بر داروهای این کشور می تواند در صورت نیاز اضطراری، قوانین اتحادیه اروپا را زیر پا بگذارد.

منبع: مهر

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1301

به "زمان آغاز واکسیناسیون کرونا در جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان آغاز واکسیناسیون کرونا در جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید