سفیر آمریکا افغانستان را ترک کرد

به گزارش مجله افتخار، جان بس، سفیر آمریکا در افغانستان امروز (دوشنبه) با انتها ماموریتش به عنوان دیپلمات ارشد در این کشور جنگ زده از کابل خارج شد.

سفیر آمریکا افغانستان را ترک کرد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، براساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، تا زمانی که واشنگتن درباره جانشین جان بس تصمیم گیری کند، یک کاردار در این سمت منصوب می گردد. راس ویلسون که به عنوان سفیر آمریکا در ترکیه و جمهوری آذربایجان خدمت نموده است، در هفته های آینده وارد کابل می گردد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است، جان بس به طرز ماهرانه ای هدف دولت ترامپ را برای دستیابی به یک توافق سیاسی در افغانستان پیش برد که تضمین می نماید که تروریست ها هرگز نتوانند ایالات متحده را از خاک افغانستان تهدید نمایند، در حالی که رهبری یک مأموریت دیپلماتیک بزرگ را در مواجهه با تهدیدات امنیتی بی شمار در دست داشت.

خروج این دیپلمات آمریکایی در شرایطی انجام می گردد که به نظر می رسد مذاکرات ایالات متحده و طالبان بار دیگر به بن بست رسیده است. این مذاکرات، محور کلیدی در هدف واشنگتن برای دستیابی به حل و فصل سیاسی در افغانستان است. در همین حال یک مقام ارشد گروه طالبان به بی بی سی گفت زلمای خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان وارد قطر شده و با ملا برادر، معاون این گروه و رئیس دفتر سیاسی قطر ملاقات نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 699

به "سفیر آمریکا افغانستان را ترک کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر آمریکا افغانستان را ترک کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید