طرز تهیه بلالوت ؛ دسر خوشمزه و پرطرفدار هندی ، عکس

به گزارش مجله افتخار، اگر میخواهید یک دسر خاص و لذیذ درست کنید میتوانید سراغ بلالوت بروید که در کشور هندوستان هواداران بسیاری دارد. دسری با ریشه هندی که سالها هست آشنای سفره جنوبی ها شده و بعنوان صبحانه یا بعنوان خوراک اصلی در بندرعباس در کنار تخم مرغ هم زده شده پخته تخته سرو میشود، مخصوصا برای جشن ها فطر و قربان بیشتر مرسوم هست.

طرز تهیه بلالوت ؛ دسر خوشمزه و پرطرفدار هندی ، عکس

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

مواد لازم برای بلالوت یا بلالیت :

ورمیشل نصف بسته

شکر 1/4 پیمانه یا بیشتر بسته به ذائقه

گلاب 2 قاشق غذاخوری

زعفران به اندازه لازم

طرز تهیه بلالوت یا بلالیت :

ابتدا ورمیشل را داخل آب جوش می ریزیم تقریباً دو سه دقیقه کافی هست باید سفت باشد برداریم چون شکر آب می اندازد و ورمیشل شفته می گردد کمی روغن یا کره ته قابلمه می ریزیم و یک لایه ورمیشل را می ریزیم روی آن اندکی شکر می پاشیم و بقیه ورمیشل را می ریزم و بقیه شکر و گلاب و کمی روغن بعد با قاشق مخلوط می کنیم

تا شکر با همه ورمیشل ترکیب گردد بعد کمی زعفران دم نموده روی آن می ریزیم و می گذاریم دم بکشد تقریباً ده دقیقه تا یک ربع کافی هست، بعد خاموش می کنیم و حاضر هست. من عاشق آن ته دیگش هستم که کاراملی شده با شکر.

منبع: گردشبان
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1685

به "طرز تهیه بلالوت ؛ دسر خوشمزه و پرطرفدار هندی ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه بلالوت ؛ دسر خوشمزه و پرطرفدار هندی ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید