طلسم دوقطبی بودن منطقه آزاد و شهر چابهار شکسته می گردد

به گزارش مجله افتخار، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در نخستین نشست هیئت تطبیق مصوبات شورای اسلامی منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه به دنبال تغییراتی در محدوده مصوب منطقه، گستره خدمات رسانی سازمان افزایش پیدا می نماید، گفت: ما به دنبال این هستیم تا طلسم دوقطبی بودن منطقه آزاد و شهر چابهار را بشکنیم.

طلسم دوقطبی بودن منطقه آزاد و شهر چابهار شکسته می گردد

به گزارش خبرنگاران عبدالرحیم کردی در این نشست با تبریک هفته دولت، گفت: گام نخست را در جهت مشمولیت معافیت مالیاتی برداشتیم.

وی اضافه کرد: از شهردار بندر چابهار خواستیم طرحی برای خدمات یکپارچه شهری به ویژه فضای سبز و تنظیفات شهری ارائه نماید تا فاصله شهر و منطقه کاهش یابد. سازمان منطقه آزاد آمادگی دارد تا تمام بودجه این بخش را به شهرداری اختصاص دهد.

وی ادامه داد: مشابه این اقدام را در مورد آتش نشانی، پسماند و حمل ونقل عمومی دنبال خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار توضیح داد: هیئت تطبیق با نهایت سهولت و با رعایت قانون با شوراها همکاری نماید.

کردی اظهار داشت: شوراها باید بدانند اگر آنان یک قدم برای بهبود کیفیت خدمات به مردم بردارند منطقه آزاد چابهار قدم های بیشتری بر خواهد داشت.

وی گفت: در روستای تیس تا حدود زیادی ساختار خدمت رسانی و بهسازی سازمان یافته است و در کنار آن مهم ترین دغدغه مردم یعنی مالکیت اراضی معین تکلیف شده و بیش از 800 پفراینده مالکیت تشکیل و مراحل قانونی واگذاری را می گذراند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار اعلام کرد: عکس های هوایی کل محدوده جدید از قبل تهیه شده و سند مالکیت اشخاص پس از تطبیق با عکس ها به وسیله معتمدین روستا تأیید می گردد. بدون تردید ضمن به رسمیت شناختن حقوق مردم ساکن قبل از تصویب طرح توسعه با سودجویانی که پس از تصویب طرح در بهمن سال گذشته اقدام به تصرف زمین کرده اند با قاطعیت برخورد خواهد شد.

رئیس هیئت تطبیق مصوبات شورای اسلامی منطقه آزاد چابهار نیز گفت: روستاهای بالای 3000 نفر جمعیت با پیش نهاد مدیرعامل منطقه آزاد چابهار و تصویب استاندار سیستان و بلوچستان و طی تشریفات قانونی قابلیت تبدیل شدن به شهر را دارند.

عادل عفتی اضافه کرد: حکم دهیار قبلاً توسط بخشدار صادر می شد ولی در حال حاضر این حکم توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار صادر می گردد.

وی ادامه داد: اعضای شورای شهر باید توجه داشته باشند مصوبه شوراها نباید با قانون مغایرت و مخالفت داشته باشد.

وی اضافه کرد: فرایند در هیئت تطبیق همانند فرایند قبلی است ولی علاوه بر تطبیق مصوبات با قانون شهرداری ها و شوراها قوانین منطقه آزاد چابهار به عنوان قانون بالادستی موردتوجه قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1130

به "طلسم دوقطبی بودن منطقه آزاد و شهر چابهار شکسته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طلسم دوقطبی بودن منطقه آزاد و شهر چابهار شکسته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید