فردا؛ جلسه شورای هماهنگی مالی سران قوا تشکیل می گردد

به گزارش مجله افتخار، تهران (پانا) - عضو هیئت رئیسه مجلس از تشکیل جلسه شورای هماهنگی مالی سران قوا با موضوع تصمیم گیری درباره بورس اطلاع داد.

فردا؛ جلسه شورای هماهنگی مالی سران قوا تشکیل می گردد

به گزارش تسنیم، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس از نشست فردا (دوشنبه 6 اردیبهشت ماه) شورای هماهنگی مالی سران قوه با دستور کار تصمیم گیری درباره بورس اطلاع داد.

وی با اشاره به شرایط بورس، اضافه نمود: کوشش ها و اقدامات فراوانی از سوی مجلس برای حل این مشکل انجام شد تا اینکه نهایتاً با پیگیری هایی که از طرف مجلس اجرا شده مقرر شده است در جلسه شورای هماهنگی مالی سران قوا درباره شرایط بورس تصمیم گیری گردد.

عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: انتظار از رؤسای 3 قوه این است تصمیمی اتخاذ نمایند که بازار سرمایه کشور از این شرایطی که است رهایی یابد و همچنین راجع به کسانی که در این شرایط با استفاده از رانت های اطلاعاتی در تلاطمی که ایجاد شده بود سودهای زیادی را به دست آوردند، اتخاذ تصمیم گردد؛ البته برای رسیدگی به این موضوع طرح تحقیق و تفحص از درآمدهای نجومی اشخاص حقیقی و حقوقی در بازار سرمایه از سوی نمایندگان مجلس کلید خورده است.

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه علنی روز یکشنبه هفته گذشته گفته بود: از آنجا که بورس موضوع مهمی است، با اولویت در دستور اولین جلسه شورای هماهنگی مالی سران قوا است. بنابراین به همه همکاران و مردم اطمینان می دهم همه سعی و کوشش را بکار گیریم تا بتوانیم با تصمیماتی به بورس یاری نموده و نگرانی سهامداران را رفع کنیم.

براساس این گزارش، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون مالی مجلس نیز در شبکه اجتماعی کلاب هاوس از تشکیل کمیته ای تخصصی با عنوان بازار سرمایه در کمیسیون متبوعش اطلاع داد.

وی بیان کرد: همچنین به دنبال اصلاح صندلی سازمان بورس در دولت براساس قانون جدید هستیم و نقش رئیس سازمان بورس را به عنوان یکی از اعضای دولت پیش بینی نموده است. همچنین ساختار عزل و نصب آن را تدوین می کنیم که پیش نویس این مهم در کمیسیون مالی تنظیم می گردد و در ادامه پیش نویس فوق را در اختیار فعالان بازار سرمایه قرار خواهیم داد و نظرات آن ها را اخذ می کنیم. در واقع با اصلاح قانون بازار سرمایه، صندلی و اقتدار سازمان بورس و پاسخگویی آن در کشور بهتر خواهد شد.

قرار بود جلسه شورای هماهنگی مالی سران قوا برای تصمیم گیری درباره شرایط بورس دوشنبه هفته گذشته برگزار گردد که این جلسه برگزار نشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1564

به "فردا؛ جلسه شورای هماهنگی مالی سران قوا تشکیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فردا؛ جلسه شورای هماهنگی مالی سران قوا تشکیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید