فعالیت سامانه ثبت فروش ریالی صادرات به سایر کشورها

به گزارش مجله افتخار، تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از شروع به کار ثبت فروش ریالی برای صادرات به سایر کشورها که در بازه زمانی 22 فروردین تا 16 مرداد 97 اجرا شده، اطلاع داد.

فعالیت سامانه ثبت فروش ریالی صادرات به سایر کشورها

به گزارش سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم، گفت: صادرکنندگانی که در بازه زمانی 22 فروردین 97 تا 16 مرداد 97 به سایر کشورها، غیر از عراق و افغانستان، فروش ریالی داشته اند، می توانند نسبت به ثبت اولیه اطلاعات کوتاژهای صادراتی خود در سامانه جامع تجارت اقدام نموده و همزمان مدارک و مستندات مربوط به فروش ریالی خود را به دبیرخانه کمیته اقدام ارزی مستقر در دفتر توسعه خدمات بازرگانی ارائه دهند.

وی اضافه نمود: پس ازانجام فرآیند تأیید کمیته اقدام ارزی و متناسب با ثبت صورت گرفته، تعهدات ارزی این گروه از صادرکنندگان برطرف می گردد.

رئیس کمیته اقدام ارزی با قدردانی از اعضای کمیته اقدام ارزی و همچنین همکاران مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و اداره صادرات بانک مرکزی، گفت: صادرکنندگانی که بر اساس فراخوان دبیرخانه کمیته اقدام ارزی، مدارک و مستتدات مربوط به دلایل فروش ریالی به سایر کشورها را در بازه زمانی یاد شده به سازمان توسعه تجارت ایران تحویل داده اند نیز موظف به ثبت اطلاعات خود در سامانه جامع تجارت هستند.

به گفته این مقام مسئول با توجه به اهمیت موضوع و از آنجا که مفهوم صادرات با پول ملی هر کشور بر اساس قواعد تجارت بین الملل پذیرفته نیست، ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت به معنای برطرف تعهدات ارزی نبوده و پس از آنالیز و تأیید کمیته اقدام ارزی و صرفاً در مورد فروش ریالی در بازه زمانی 22 فروردین 97 لغایت 16 مرداد 97 برطرف تعهدات ارزی این دسته از صادرکنندگان انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1648

به "فعالیت سامانه ثبت فروش ریالی صادرات به سایر کشورها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت سامانه ثبت فروش ریالی صادرات به سایر کشورها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید