لزوم ثبت&zwnjنام مشمولان روش غیرمستقیم مدیریت سهام عدالت در سامانه سجام

به گزارش مجله افتخار، تهران (پانا) - مدیر کل امور مالی و دارایی استان تهران با اشاره به اطلاعیه سازمان خصوصی سازی به سهامداران سهام عدالت که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب نموده اند توصیه کرد این سهامداران در سامانه سجام (سامانه جامع اطلاعات مشتریان) ثبت نام نمایند.

لزوم ثبت&zwnjنام مشمولان روش غیرمستقیم مدیریت سهام عدالت در سامانه سجام

به گزارش اداره کل امور اقتصادی و دارائی استان تهران، فرزانه دهنادی به تشریح لزوم ثبت نام سجام توسط افرادی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کردند، پرداخت و اضافه کرد: با توجه به آزاد سازی سهام عدالت در اوایل سال 1399 و فراهم آمدن امکان نقل و انتقال این سهام در بازار بورس، انتخاب دو روش مستقیم و غیر مستقیم توسط دولت برای سهامداران فراهم شد.

نماینده وزیر مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران اضافه کرد: دسته اول سهامدارانی بودند که با انتخاب روش مستقیم، اقدام به انجام مراحل آزاد سازی به وسیله مراجعه به سایت samanese.ir نموده و ضمن تکمیل مراحل آزادسازی سهام عدالت و ثبت نام در سامانه سجام، توانستند به انجام معامله در بازار بورس دسترسی داشته باشند.

دهنادی ادامه داد: دسته دوم، سهامدارانی بودند که هیچ اقدامی انجام نداده و درواقع روش غیر مستقیم را جهت مدیریت سهام خود انتخاب نموده و صرفا اقدام به دریافت سود سهام خود می کردند.

وی خطاب به سهامدارانی که روش غیر مستقیم را برگزیدند، گفت: تا به امروز ضرورتی برای ثبت نام این افراد در سامانه سجام نبوده و سهامداران، سود سهام شرکت های سهام عدالت را دریافت می کردند اما باید توجه داشته باشند که دریافت مرحله آینده سود سهام، صرفا منوط به ثبت نام در سامانه سجام و داشتن کد بورسی خواهد بود.

نماینده وزیر مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران از شهروندان استان تهران خواست، جهت جلوگیری از بروز مشکل در واریز سود سهام، هر چه سریعتر نسبت به دریافت کد بورسی اقدام نمایند؛ از طرف دیگر ثبت نام در سامانه سجام مزایای دیگری از جمله مشارکت در تصمیم گیری ها و شرکت در مجامع عمومی شرکت های بورسی را در پی خواهد داشت.

دهنادی در انتها ضمن اشاره به فراخوان سازمان خصوصی سازی در این باره تاکید نمود: با توجه به مهیا شدن مقدمات لازم جهت پذیرش شرکت های سرمایه گذاری در بورس و معاملاتی شدن نماد اکثریت شرکت های سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار تهران، به منظور مشارکت سهامداران این شرکت ها در مدیریت شرکت های موصوف از جمله حضور در مجامع عمومی عادی و فوق العاده جهت آنالیز عملکرد و فعالیت مدیران، آنالیز تراز نامه و صورت های اقتصادی، تصویب سود، انتخاب اعضای هیأت مدیره و بازرس قانونی شرکت، دریافت سود و اعمال رای در مجامع به صورت الکترونیکی، ضروری است کلیه سهامداران سهام عدالت هر چه سریعتر با مراجعه به سامانه سجام به نشانی www.sejam.ir نسبت به و ثبت نام خود اقدام نمایند.

در مجموع تعداد 49 میلیون و 100 هزار نفر در کشور سهامداران سهام عدالت هستند که از این تعداد حدود 30 میلیون نفر از سهام داران سهام عدالت (61 درصد) در کل کشور و حدود 3.4 میلیون نفر (57 درصد) از سهام داران سهام عدالت در استان تهران، روش غیرمستقیم را انتخاب نموده اند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1315

به "لزوم ثبت&zwnjنام مشمولان روش غیرمستقیم مدیریت سهام عدالت در سامانه سجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم ثبت&zwnjنام مشمولان روش غیرمستقیم مدیریت سهام عدالت در سامانه سجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید