مبارزه شیمیایی در سه هزار هکتار مزارع گندم گلوگاه

به گزارش مجله افتخار، خبرگزاری اریا- مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه ، برای مقابله با علف های هرز، آفات و بیماری های مزارع گندم، مبارزه شیمیایی در 3 هزار هکتار انجام شد .

مبارزه شیمیایی در سه هزار هکتار مزارع گندم گلوگاه

به گزارش خبرنگارخبرنگاراندفترمازندران درگلوگاه، مهدی باباجانی اظهار کرد: برای مقابله با علف های هرز، آفات و بیماری های مزارع گندم و افزایش عملکرد محصول در واحد سطح، مبارزه شیمیایی با انواع علف های هرز در 3 هزار و 712 هکتار مزارع گندم شهرستان گلوگاه انجام شد.

وی گفت: علف های هرز به گروهی از گیاهان گفته می گردد که برخلاف میل ظاهری در مزرعه یا باغ رشد می نمایند که گاهی علف های هرز به دلیل داشتن مقاومت بالا با روش های معمولی مبارزه از بین نمی فرایند و اغلب علف های هرز با گیاه زراعی همزمانی رسیدن دارند و موقع برداشت محصول بذرشان مخلوط می گردد و باعث بوجود آمدن مسائل زیادی می گردد که آشنا شدن با وسعت خساراتی که از نظر کمی و کیفی علف های هرز بر محصولات وارد می نمایند ما را در برنامه ریزی صحیح مبارزه با علف های هرز مصمم تر خواهدکرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه ادامه داد: از 3 هزار و 712 هکتار مبارزه شیمیایی صورت گرفته در مزارع، مبارزه با علف های پهن برگ در یک هزار و 15 هکتار، علف های هرز کشیده برگ یک هزار و 917 هکتار، مبارزه با علف های هرز توام در 780 هکتار، مبارزه با آفت حلزون در 65 هکتار و مبارزه با بیماری های قارچی در 910 هکتار انجام شد.

باباجانی با اشاره به شرایط آب و هوایی و مرحله رشدی گندم و احتمال بروز بیماری های قارچی اعلام نمود: استفاده از قارچ کش ها در زمان مناسب و دریافت مشاوره از کارشناسان گیاهپزشکی و مراکز جهاد کشاورزی به کشاورزان گندمکار توصیه می گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1500

به "مبارزه شیمیایی در سه هزار هکتار مزارع گندم گلوگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبارزه شیمیایی در سه هزار هکتار مزارع گندم گلوگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید