نخست وزیر مکلف لبنان: وقت عمل است نه حرف و وعده

به گزارش مجله افتخار، نخست وزیر مکلف لبنان در پی مامور شدن برای تشکیل کابینه گفت: وقت عمل است و از خدا می خواهم ما را در تشکیل دولت جدید لبنان در اسرع وقت در این شرایط سخت به خصوص بعد از انفجار بندر بیروت پیروز بدارد.

نخست وزیر مکلف لبنان: وقت عمل است نه حرف و وعده

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، به نقل از سایت العهد، مصطفی ادیب، نخست وزیر مکلف لبنان امروز بعد از این که از سوی میشل عون، رئیس جمهوری این کشور مامور تشکیل کابینه شد، گفت، وقت حرف و وعده و وعید، آرزو کردن ها نیست، زمان عمل است.

نخست وزیر مکلف در سخنرانی در کاخ بعبدا گفت: مفتخر به دیدار با میشل عون شدم و ایشان ماموریت تشکیل دولت جدید لبنان را به من ابلاغ کردند.

وی افزود: از خدا می خواهم ما را در تشکیل دولت جدید لبنان در اسرع وقت در این شرایط سخت به خصوص بعد از انفجار بندر بیروت پیروز بدارد.

نخست وزیر مکلف تاکید کرد: همه لبنانی ها نسبت به حال و آینده خود نگرانند. به اذن خداوند در ماموریت تعیین تیم کاری وزارتی از افراد هم جنس و افراد شایسته و متخصص پیروز خواهیم شد.

او افزود: توانستیم بر غم ها، دردها و گرسنگی فائق بیاییم و کشورمان را سرپا کنیم، ایمان ما به خدا و کشورمان ثابت است و قادر به سر پا شدن هستیم.

ادیب افزود: فرصت ما اندک است اما من این ماموریت را قبول کردم زیرا گروه های سیاسی آن را درک می کنند. فرصت پیش روی کشور ما اندک است و ماموریتی که قبول کردیم بر این اساس است که گروه های سیاسی این فرصت اندک را می فهمند.

نخست وزیر مکلف لبنان در ادمه برای اطلاع از میزان خسارات وارد شده از بندر و مار مخایل در بیروت بازدید داشت.

شبکه ـLBCI نیز گزارش داد، مصطفی ادیب رایزنی های مجلسی غیرالزام آور با فراکسیون های مجلسی را روز چهارشنبه در مقر دوم ریاست مجلس به دلیل خساراتی که به مقر مجلس در نتیجه انفجار بندر بیروت وارد شده، آغاز خواهد کرد.

نبیه بری نیز که در کاخ بعبدا حضور یافته بود حین ترک کاخ اظهار کرد: دولت باید در اسرع وقت تشکیل شود.

میشل عون و بری و مصطفی ادیب در کاخ بعبدا دیدار داشتند.

طبق گفته مدیرکل ریاست جمهوری لبنان، مصطفی ادیب بعد از این که توانست رای موافق 90 حزب و جریان سیاسی را برای تشکیل دولت جدید به دست آورد، از سوی میشل عون برای دریافت ماموریت خود فراخوانده شد.

نتایج نهایی رای گیری به این شکل است:

مصطفی ادیب، 90 رای

هفت رای، بدون نام

نواف سلام، 16 رای

ریا الحسن، یک رای

یک رای مخدوش

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1144

به "نخست وزیر مکلف لبنان: وقت عمل است نه حرف و وعده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر مکلف لبنان: وقت عمل است نه حرف و وعده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید