وزیر خزانه داری دولت جرج بوش و یکی از منتقدان جنگ عراق درگذشت

به گزارش مجله افتخار، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، روزنامه وال استریت ژورنال روز شنبه در گزارشی اظهار داشت که پل اونیل رئیس پیشین شرکت آلوکا که پس از دو سال فعالیت در سمت وزیر خزانه داری آمریکا در دولت جرج دبلیو بوش از سمت خود برکنار شد، روز شنبه در سن 84 سالگی در خانه خود در شهر پیتسبورگ ایالت پنسیلوانیا در گذشت.

وزیر خزانه داری دولت جرج بوش و یکی از منتقدان جنگ عراق درگذشت

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از خانواده اونیل اعلام کردکه این وزیر پیشین آمریکا به سرطان ریه مبتلا بود و تحت درمان قرار داشت و مرگ وی ارتباطی به ویروس کووید -19 ندارد.

اونیل از ژانویه 2001 تا دسامبر 2002 که دوره ای پرآشوب در دولت آمریکا و همزمان با وخیم شدن شرایط اقتصادی در پی حادثه یازدهم سپتامبر 2001 بود، بر مسند ریاست وزارت خزانه داری آمریکا تکیه زد.

این مولتی میلیونر و رئیس پیشین شرکت آلومینیوم آلوکا- 1987 تا 2000- از حامیان دور اول کاهش اقتصادیات ها در دولت بوش بود. وی همچنین با برخی دیگر از مقامات دولت وقت آمریکا از جمله دیک چنی معاون بوش علیه کاهش بیشتر اقتصادیات ها که به زعم وی باعث کسری بودجه و لطمه به اقتصاد آمریکا می شد، جدال های لفظی فراوان اما بی ثمری داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 926

به "وزیر خزانه داری دولت جرج بوش و یکی از منتقدان جنگ عراق درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خزانه داری دولت جرج بوش و یکی از منتقدان جنگ عراق درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید