وعده فرانسه برای تلافی تعرفه های تجاری آمریکا

به گزارش مجله افتخار، دولت فرانسه اعلام نموده است که اگر آمریکا تهدید خود مبنی بر اعمال تعرفه 2.4 میلیارد دلاری علیه کالاهای فرانسوی را اعمال کند، اتحادیه اروپا نیز این اقدام را تلافی خواهد نمود.

وعده فرانسه برای تلافی تعرفه های تجاری آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، برونو لومیر وزیر دارایی فرانسه در اظهاراتی تاکید نمود: اگر آمریکا تهدید خود مبنی بر وضع تعرفه 2.4 میلیارد دلاری علیه کالاهای فرانسوی را اجرا کند، اتحادیه اروپا نیز مقابله به مثل خواهد نمود.

رابرت لایتهایزر نماینده تجاری آمریکا پیش از این در یک کنفرانس خبری گفت: مشخص شده است که مالیات خدمات دیجیتال فرانسه یک نوع تبعیض علیه شرکتهای امریکایی است و پیشنهاد شده است تا تعرفه 100 درصدی علیه 2.4 میلیارد دلار کالاها و محصولات فرانسوی اعمال گردد.

وی در ادامه اضافه نمود: این تصمیم آمریکا یک پیغام روشن و آشکار را ارسال می نماید که ایالات متحده علیه مالیات دیجیتال که تبعیضی علیه شرکت های آمریکایی باشد، اقدام خواهد نمود. این مالیات نوعی تحریم علیه شرکت های آمریکایی به شمار می رود.

دفتر نمایندگی تجاری آمریکا در ماه جولای اعلام نموده بود که درباره مالیات خدمات دیجیتال در فرانسه تحقیقاتی را انجام خواهد داد تا ببیند آیا این مالیات تبعیضی علیه شرکت های آمریکایی به شمار می رود یا نه.

وزیر دارایی فرانسه در واکنش به این اظهارات اضافه نمود: این برای یک متحد ارزشمند نیست، این رفتاری نیست که از ایالات متحده در قبال متحدان اصلی اش به خصوص فرانسه و به طور کلی اروپا، انتظار است. اگر تحریم های جدیدی از سوی آمریکا وجود داشته باشد، اتحادیه اروپا نیز تلافی خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 593

به "وعده فرانسه برای تلافی تعرفه های تجاری آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وعده فرانسه برای تلافی تعرفه های تجاری آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید