وقتی حماقت های بن سلمان عربستان را به لبه پرتگاه می برد

به گزارش مجله افتخار، یک گروه مشاوره امنیتی و اطلاعاتی طی گزارشی به مجموعه سیاست های غلط محمد بن سلمان که عربستان را به لبه پرتگاه کشانده پرداخته است.

وقتی حماقت های بن سلمان عربستان را به لبه پرتگاه می برد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری العهد، گروه مشاوره امنیتی و اطلاعاتی صوفان در مورد چالش های بزرگی که سر راه برنامه های آینده محمد بن سلمان ولیعهد سعودی قرار گرفته است صحبت نموده و در این زمینه به کاهش شدید قیمت نفت و فشارهای مردمی علیه مقامات به دلیل راه اندازی پروژه غیرقابل اجرای جزیره رویایی نئوم در شمال غرب این کشور که بن سلمان میخواهد عشایر این منطقه را برای ایجاد این شهر رویایی بیرون کند٬ اشاره نموده است.

طبق اظهارات این گروه٬ هنوز معین نیست که این پروژه چگونه می خواهد در تعامل با موضوع نسل جوان به ویژه در سایه تحولات مالی-اجتماعی-سیاسی به عربستان یاری کند. زیرا دولت این کشور به دلیل کاهش درآمدهای ناشی از نفت به دلیل جنگ نفتی میان این کشور با روسیه٬ نمی تواند پول زیادی میان شهروندان خود توزیع کند و علاوه بر آن شیوع ویروس کرونا و حواشی مربوط به آن نیز به احتمال زیاد رکود مالی این کشور را در پی خواهد داشت.

گروه مشاوره صوفان با اشاره به فرسایش قرارداد اجتماعی میان مقامات سعودی و مردم هشدار داد که این موضوع منجر به ایجاد مسائل خطرناک به ویژه در جامعه عشایری عربستان شده که پیامدهای خطرناکی خواهد داشت و بی ثباتی در جبهه داخلی این کشور ممکن است به خارج از آن و منطقه نیز کشیده گردد.

گروه مذکور در ادامه به مسئله عبدالرحیم الحویطی شهروند سعودی که در راستای عملیات آواره کردن اعضای قبیله الحویطات در چارچوب اجرای طرح محمد بن سلمان، موسوم به طرح نئوم٬ در روستای خریبه در شمال غرب عربستان را که از تحویل دادن خانه اش به نیرو های امنیتی این کشور ممانعت می کرد، به دست نیروهای امنیتی کشته شد پرداخته و تاکید نمود که این قتل خارج از چارچوب قانون رخ داد و ضمن رفتارهای بن سلمان در سرکوب کسانی که به هر نحوی مقابل او می ایستند است.

طبق اطلاعات این گروه. به گفته سازمان های حقوق بشری٬ عربستان از سال 2015 حدود 800 مورد اعدام خارج از قانون داشته؛ درحالی که محمد بن سلمان مدعی مدرن سازی عربستان است!

گروه مشاوره امنیتی صوفان اظهار داشت که مقامات سعودی اقدام به آواره کردن حدود 20 هزار عشایر در منطقه تبوک واقع در شمال غرب عربستان برای اجرای پروژه جزیره رویایی نئوم نموده اند که این امر می تواند منجر به ایجاد یک درگیری دائمی میان دولت و مردم گردد.

گروه صوفان با اشاره به کمپین بازداشت ها در نوامبر 2017 و عملیات های ربودن و شکنجه افراد و نیز جنایت ترور جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی توضیح داد که بن سلمان همچنان به روش های سرکوبگرانه خود که بر بی تفاوتی و نادیده دریافت حقوق بشر تاکید دارد عمل می نماید.

این گروه به گام های اشتباه و ادامه دار ولیعهد سعودی در سطح داخلی و بین المللی پرداخته و خاطرنشان کرد که این اقدامات نشان دهنده بی تجربگی و حماقت وی است.

به گفته گروه مذکور گزینه های بن سلمان در سطح سیاست خارجی مانند جنگ یمن٬ بیانگر رفتارهای گستاخانه و ناآگاهی وی از صحنه سیاست جهانی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 949

به "وقتی حماقت های بن سلمان عربستان را به لبه پرتگاه می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی حماقت های بن سلمان عربستان را به لبه پرتگاه می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید