پیغام نوروزی محمد جواد ظریف

به گزارش مجله افتخار، وزیرامورخارجه کشورمان در پیغامی ضمن تبریک سال نو گفت: نوروز پیغام آور دوستی، مهربانی، آشتی، همبستگی و شادمانی است. بیائیم در شادابی، صافی و صفای طبیعت که با نوروز و بهار خجسته شروع می گردد، همگام و همنفس باشیم.

پیغام نوروزی محمد جواد ظریف

محمدجواد ظریف در پیغامی ویدئویی که در صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر کرد، ضمن تبریک سال نو گفت: با شکفتن بهار طبیعت، سال جدیدی را با نام و یاد خدا و با امید به قدرت بی همتای او شروع می کنیم. سال نو، قرن نو و روز نو را به شما هم میهنان عزیز مقیم خارج از کشور و به همه پارسی زبانان و وفاداران به آئین های نوروزی شادباش عرض می کنم.

وی در ادامه این پیغام گفت: نوروز پیغام آور دوستی، مهربانی، آشتی، همبستگی و شادمانی است. بیائیم در شادابی، صافی و صفای طبیعت که با نوروز و بهار خجسته شروع می گردد، همگام و هم نفس باشیم.

ظریف در پیغام نوروزی خود یادآور شد: سالی که پشت سر گذاشتیم، برای ما و برای بسیاری از ملت های دیگر سالی سخت و پرچالش بود. تداوم همه گیری در سراسر دنیا، بیش از هر چیز به همه ما نشان داد که در دنیا به هم پیوسته کنونی، بزرگترین قدرت ها نیز در برابر یک ویروس نادیدنی (که به درد مشترک جامعه بشری تبدیل شده) آسیب پذیر هستند.

در ادامه پیغام وزیر امورخارجه گفته شد: مسائل مردم ایران در مواجهه با این بیماری بدلیل تحریم های غیرقانونی دوچندان بود. اما ایرانیان در طول تاریخ پرافتخار چندین هزارساله خود نه تنها تسلیم چالش ها و تهاجم ها نشده اند، بلکه بر چالش ها با درایت و همبستگی چیره شده و مهاجمان را در فرهنگ و تمدن غنی خود ادغام نموده اند. این بار نیز پایداری و شکیبایی مردم و فداکاری افتخارآمیز تلاشگران سلامت افق روشن پیروزی بر دو ویروس خطرناک کرونا و تحریم را نوید می دهد.

ظریف در پیغام نوروزی خود اظهار داشت: شما ایرانیان نیز که در جای جای دنیا برای فرهنگ و تمدن ایران افتخار می آفرینید، در تبیین نامردمی هایی که بر مردم دلاور و نجیب مان تحمیل شده از هیچ کوششی فروگذار ننموده و نخواهید کرد. ما نیز در هفت و نیم سال گذشته در همین راستا کوشیده ایم و در این نوروز پایانی مسئولیت، از شما و تمامی ایرانیان خطاپوش برای تمام کاستی ها پوزش می خواهم.

وی در این پیغام تاکید نمود: اطمینان دارم مردم دلاور ایران در سال و قرن جدید با درایت، هوشیاری و هوشمندی، و با بهره گیری از توانمندی های گسترده طبیعی و انسانی چشم اندازی روشن و آینده ای درخشان رقم خواهند زد و با برداشتن بار تحریم ها از دوش معیشت مردم و آزادساختن دست و پای اقتصاد ایران از زنجیرهای جنگ نامشروع مالی، راه را برای ساختن ایرانی بهتر، آبادتر و مهربانتر هموار خواهند ساخت.

منبع: فرارو
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1495

به "پیغام نوروزی محمد جواد ظریف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام نوروزی محمد جواد ظریف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید